وبلاگ

اهمیت بسته بندی هدیه تبلیغاتی

بسته بندی هدیه تبلیغاتی - بسته بندی گیفت تبلیغاتی

امروزه تبلیغات نقش بسیار پر رنگی در توسعه و رونق کسب و کار­ها بر عهده دارد؛چراکه مجموعه ها و شرکت­های مختلف،برای معرفی خدمات و یا محصولات خود و شناخته شدن در بین افراد جامعه،نیازمند تبلیغات هستند.در میان انواع و اقسام تبلیغات موجود،هدایای تبلیغاتی،از جایگاهی ویژه برخوردار هستند؛این هدایا را می­توان یکی از پرکاربرد­ترین و البته موثرترین شیوه­های تبلیغات،جهت توسعه­ی تجارت و شناخته شدن یک برند به شمار آورد.با وجود اینکه،هدایای تبلیغاتی،نسبت به سایر روش­های تبلیغات نیازمند بودجه کمتری هستند، با القای یک حس خوشایند در طرف­های دریافت کننده این هدایا،ضمن معرفی برند شما به آن­ها، موجب ایجاد یک حس وفاداری نسبت به برند شما، در آن­ها می­شود،که همین موضوع منجر به دوچندان شدن اثرگذاری این شیوه تبلیغ خواهد شد. در کنار جنبه تبلیغاتی این نوع از هدایا، بسته بندی آن­ها از اهمیت بالایی برخوردار است.در این مقاله سعی داریم به بررسی اهمیت بسته بندی هدیه تبلیغاتی بپردازیم.

بسته بندی هدیه تبلیغاتی:

بسته بندی هدیه تبلیغاتی را می­توان یکی از متنوع­ترین و گسترده­ترین گروه­های صنعت بسته بندی،و همچنین یکی از زیر شاخه­های کوچک و کمتر شناخته شده طراحی صنعتی به شمار آورد.اهمیت طراحی بسته بندی هدیه تبلیغاتی،به دلیل نقش آن در بازخورد مناسب نسبت به هدیه، و برآورده ساختن انتظارات طرف اهدا کننده هدیه،غیر قابل انکار است.از جمله نکات حائز اهمیت در طراحی بسته بندی هدیه تبلیغاتی،می­توان به جلوه بصری،موضوع حفاظت،در نظر گرفتن اهداف و هویت شرکت اهدا کننده هدیه،حمل و نقل،سلیقه کلی گروه دریافت کننده هدیه،نوع هدیه مورد بسته بندی،نوع مناسبتی که هدیه قرار است در آن اعطا شود و… اشاره کرد.

یکی از مهم­ترین فاکتورهای مورد توجه در زمان هدیه دادن، بسته بندی هدیه مورد نظر است،به طوری که طبق نظر برخی از کارشناسان،اگر اهمیت بسته بندی هدایای مختلف مانند هدیه تبلیغاتی،به اندازه خود هدیه نباشد کمتر از آن هم نخواهد بود؛ چراکه نحوه ارائه هدایا و چگونگی بسته بندی هدایای تبلیغاتی،نشان دهنده­ی ارزش هدیه،سلیقه شخص تهیه کننده و اعطا کننده هدیه  و از همه مهم­تر ارزش شخص دریافت کننده هدیه تبلیغاتی می­باشد.

چرا بسته بندی هدیه تبلیغاتی اهمیت دارد؟

همانطور که می­دانید، اولین مواجهه بصری مخاطب با هر هدیه ای،اعم از هدیه سازمانی،با بسته بندی آن صورت می­گیرد؛همین موضوع به تنهایی می­تواند بیان کننده اهمیت بسته بندی هدیه تبلیغاتی باشد.

همانطور که قبلا نیز به آن اشاره کردیم،نوع بسته بندی هدیه تبلیغاتی،بیان کننده سلیقه شما محسوب می­شود؛در صورتی که یک هدیه معمولی و ساده ای که هزینه چندانی هم نبرده را درون یک بسته بندی مقبول و شیک قرار دهید،ارزشی معادل چندین برابر بیشتر از ارزش واقعی آن پیدا کرده و در نتیجه اثر بخشی آن دو چندان خواهد شد، و بالعکس اگر هدیه ای گرانبها و با ارزش را بدون بسته بندی مناسب، یا به صورت غیر اصولی و نامناسب،بسته بندی کرده و پیشکش کنید،نه تنها ارزش مادی آن هدیه را زیر سوال برده اید،بلکه سبب می­شود ارزش مخاطب،نزد شما نیز نادیده گرفته شود،چراکه طبق گفته­های پیشین، بسته بندی هدیه تبلیغاتی به نوعی،بیان کننده اهمیت و جایگاه شخص دریافت کننده هدیه نزد شما است؛بنابراین بسته بندی نامناسب باعث القای حسی ناخوشایند در مخاطب خواهد شد.از طرف دیگر،شما می­توانید با در نظر گرفتن بسته بندی­های شیک و زیبا و در عین حال محکم و با­دوام برای هدایای تبلیغاتی شرکت و یا مجموعه خود، اعتبار و جایگاه برند خود را در معرض نمایش بگذارید.

با توجه به مطالبی که در بالا به آن اشاره شد،به طور کلی می­توان گفت هدایای تبلیغاتی را می­بایست در بسته بندی­های مقبول و با شیوه ای مودبانه و سرشار از احترام ارائه شوند،تا میزان هزینه و احترامی که برای دریافت کننده در نظر گرفته شده است،در کنار حسن نیت و اعتبار هدیه دهنده، به چشم بیاید.به طور مثال،هدایای گران­قیمتی نظیر ست­های چرم­،صنایع دستی گران­قیمت نظیر خاتم و… که معمولا برای افراد بالامرتبه شرکت­ها و مجموعه­ها مانند مدیران،شرکا،کارمندان عالی رتبه و… در نظر گرفته می­شود،حتما باید در بسته بندی­های شیک و خاص نظیر جعبه­های مخصوص ست مدیریتی تبلیغاتی قرار داده شوند،چراکه این جعبه‌­ها نه تنها متناسب با هدایای گران­‌قیمت درون آن­ها هستند، بلکه با شأن اجتماعی افراد دریافت کننده هدیه نیز در تناسب است.

بهترین بسته بندی برای انواع هدیه تبلیغاتی چیست؟

در ادامه مبحث بررسی بسته بندی هدیه تبلیغاتی به چگونگی بسته بندی آن­ها می­پردازیم.انواع هدایای تبلیغاتی را می­بایست بسته به ماهیت و ارزش هدیه و همچنین طرفی که قرار است هدیه را دریافت کند،به شیوه ای بسته بندی کرد که پیش از مواجهه با محتوای درون بسته،نظر مخاطب را به طور کامل جلب کند.استفاده از بسته بندی­های لوکس و زیبا برای هدایای تبلیغاتی با ارزش و گران­قیمت،باعث بیشتر به چشم آمدن آن­ها خواهد شد.کاملا واضح است امکان استفاده از بسته­ بندی­های شیک،در مواردی که قصد ارائه هدایای تبلیغاتی در سطح گسترده را داریم(مانند مدعوین سمینارها)،میسر نیست؛در این مواقع، بهتر است از بسته بندی­های کم هزینه و ارزان قیمت نظیر ساک دستی­های زیبا استفاده شود.

بسته بندی هدیه تبلیغاتی مدیریتی:

همانطور که پیشتر نیز به آن اشاره کردیم،هدایای تبلیغاتی،یکی از موفق­ترین و موثر­ترین، شیوه­های تبلیغات و بازاریابی محسوب می­شود، که همین موضوع سبب شده تا نظر طرفداران بیشماری را به خود جلب ­کند.در میان انواع هدایای تبلیغاتی،هدایای تبلیغاتی مدیریتی از جایگاه ویژه­ای برخوردار هستند.در تعریفی مختصر،هدایای تبلیغاتی مدیریتی را می­توان این چنین معرفی کرد: “هدیه تبلیغاتی مدیریتی به هدایای تبلیغاتی نفیسی که طرف­های دریافت کننده آن­ها، در سطوح مدیریتی و یا حتی مراتب بالاتر قرار دارند گفته می­شود.” بسته بندی هدیه تبلیغاتی مدیریتی از جمله نکات بسیار مهم در مورد این هدایا به شمار می­‌رود.

آنچه موجب متمایز شدن هدایای مدیریتی نسبت به دیگر انواع هدایا تبلیغاتی شده است،نحوه بسته بندی منحصر به فرد این هدایا و چیدمان خاص آن­ها بوده که سبب می­شود یک هدیه تبلیغاتی معمولی،به یک هدیه فاخر و متناسب با شان و جایگاه مدیران تبدیل شود.بنابراین،نحوه بسته بندی هدیه تبلیغاتی مدیریتی و شیوه­ی ارائه این هدایا،به اندازه انتخاب خود هدیه،بلکه بیشتر حائز اهمیت است؛ چرا که بسته بندی هدیه پیش از محتوای درونی بسته،تاثیر خود را خواهد گذاشت،همچنین برخورد شما هنگام اعطای هدیه، موضوعی است که تا مدت­ ها در ذهن مخاطب شما می­‌ماند.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.