به مشتریانمان چه هدایای تبلیغاتی بدهیم؟

زمان مطالعه: 6 دقیقه
هدیه تبلیغاتی مشتریان
در این مقاله میخوانید
در این مقاله میخوانید

هدایای تبلیغاتی مشتریان

یکی از اثربخش‌ترین روش‌های تبلیغات و برندسازی، هدایای تبلیغاتی است که از رایج‌ترین روش‌های بازاریابی برندهای بزرگ و شناخته شده به حساب می‌آید. از بین انوع هدایای تبلیغاتی، هدایای تبلیغاتی مشتریان جایگاه ویژه‌ای دارد. دلیل این اهمیت را می‌توان در توجه برندهای بزرگ به ایجاد باشگاه مشتریان و تبدیل مشتری به مشتری وفادار در سال‌های اخیر دانست!

واقعیت این است که هدایای تبلیغاتی می‌تواند برند شما را در ذهن یک مشتری پررنگ‌تر و یا حتی ماندگار کند. ماندگاری برند شما در ذهن یک مشتری، برای کسب و کار شما آنقدر ارزشمند و اثربخش است که حتی می‌تواند آن مشتری را به یک رسانه واقعی برای کسب و کار شما تبدیل کند. به یاد داشته باشید که هیچ تبلیغی از رضایت واقعی یک مشتری و توصیه برند شما توسط او به دیگران، بالاتر نخواهد بود!

در این نوشته می‌خواهیم درباره هدایای تبلیغاتی مشتریان و نحوه انتخاب هدیه تبلیغاتی با شما صحبت کنیم. اگر در آستانه حضور در یک سمینار، همایش یا نمایشگاه هستید و یا یک مناسبت تقویمی پیش رو دارید و می‌خواهید به مشتریان خود هدیه بدهید، خواندن این مقاله را از دست ندهید. همچنین برای اطلاع از قیمت و دریافت مشاوره رایگان در خصوص خرید هدایای تبلیغاتی عمده و هدایای تبلیغاتی تکی می‌توانید همین حالا با شماره تلفن ۰۲۱۸۸۲۲۸۶۶۹ تماس بگیرید.

اهمیت هدایای تبلیغاتی مشتریان

همانطور که اشاره کردیم، هدایای تبلیغاتی یکی از روش‌های اثبات شده و اثربخش در بازاریابی و برندسازی است. هدایای تبلیغاتی انواع مختلفی دارد که شامل هدایای تبلیغاتی مدیریتی، هدایای تبلیغاتی مشتریان و هدایای تبلیغاتی شب عید می‌شود. در این بخش می‌خواهیم اهمیت تهیه هدیه برای مشتریان را برای شما توضیح بدهیم. واقعیت این است که هدیه تبلیغاتی همواره حس خوشایندی از یک برند برای مخاطبین ایجاد می‌کند. حال فرض کنید یکی از مشتریان شما از برند محبوب خود یک هدیه دریافت کند!

همین هدیه می‌تواند در درجه اول مشتری شما را به یک مشتری وفادار تبدیل نماید و در درجه دوم زمینه‌ساز توصیه برند شما توسط این مشتری به سایر افرادی که با او در ارتباط هستند، شود. نکته قابل توجه این است که هرچقدر هدیه شما کاربردی‌تر باشد، امکان استفاده از آن توسط دریافت کننده بیشتر است و همین موضوع برند شما را بیشتر در معرض دید سایر مخاطبین قرار می‌دهد.

دیده شدنِ هرچه بیشتر برند شما، به همان نتیجه ای ختم می‌شود که شما به دنبالش هستید، یعنی مشتری بیشتر و فروش بیشتر!

جهت مشاهده هدایای مدیریتی کلیک کنید.

انواع هدایای تبلیغاتی مشتریان

هدایای تبلیغاتی انواع مختلفی دارد. از فلش مموری و لوازم دیجیتال گرفته تا اکسسوری‌ها و گجت‌های پوشیدنی. اما آنچه یک هدیه تبلیغاتی را از سایر هدیه‌های مرسوم، متمایز می‌کند، حس نوستالژیک و هنری آن است! کافیست کمی اهل هنر باشید و به صنایع دستی و سازه های هنری علاقه داشته باشید، در این صورت برای تهیه هدیه تبلیغاتی با یک تیر دو نشان می‌زنید!

می‌پرسید چگونه؟ باید بگوییم که آثار هنری و به ویژه صنایع دستی برای اکثر افراد، جذابیت خاصی دارد. از این رو با انتخاب یک هدیه تبلیغاتی از میان صنایع دستی و هنری، هدیه خود را در ردیف اکسسوری‌ها و اشیاء دکوراتیو اتاق شخصی یا اتاق کار مشتری خود قرار می‌دهید!

این موضوع باعث می‌شود هدیه شما به یک تریبون برای رسیدن صدای برند شما به سایر افرادی که با آن مشتری در ارتباط هستند، تبدیل شود و این خود یعنی جذب مشتریان بیشتر!

اگر بخواهیم یک دسته بندی از انواع هدایای تبلیغاتی داشته باشیم، باید به موارد زیر اشاره کنیم:

هدایای تبلیغاتی بانک ها

یکی از اقداماتی که بسیاری از بانک‌ها در راستای مشتری مداری و حفظ مشتریان خود و دعوت آنها به سپرده‌گذاری و مشارکت در امور خرید سهام و مواردی از این دست انجام می‌دهند، تهیه هدایای تبلیغاتی مشتریان است که از آن با عنوان هدایای تبلیغاتی بانک‌ها یاد می‌شود. همچنین بسیاری از بانک‌ها در هنگام افتتاح حساب و یا مناسبت‌های تقویمی مانند آغاز سال نو به مشتریان خود هدایای تبلیغاتی می‌دهند.

هدیه برای همایش

برگزاری همایش و کنفرانس، یکی دیگر از روش‌های برندسازی و جذب مشتری است. توصیه می‌شود اگر به عنوان صاحب یک کسب و کار همایش برگزار می‌کنید، حتماً بخشی از بودجه خود را به تهیه هدایای برای همایش اختصاص دهید. هدایای تبلیغاتی همایش، درصد تبدیل مخاطب به مشتری را تا چندین برابر افزایش می‌دهد.

هدایای تبلیغاتی نمایشگاهی

یکی دیگر از انواع هدایای تبلیغاتی، هدایای تبلیغاتی نمایشگاهی است. بدون شک در یک نمایشگاه، کسب و کارهای متعددی حضور پیدا می‌کنند و نیز کاربران زیادی از غرفه‌های موجود در نمایشگاه بازدید می‌کنند. بهترین راهکار برای جلب توجه کاربر و ایجاد یک سرنخ از کسب و کار در ذهن او، اهدای یک هدیه تبلیغاتی هرچند کوچک به اوست.

 به یاد داشته باشید که نیازی نیست به تعداد کلیه کاربران حاضر در نمایشگاه، هدیه تبلیغاتی تهیه نمایید. کافیست فقط به بازدیدکنندگان از غرفه خود، یک هدیه کوچک بدهید، چرا که بسیاری از آن‌ها دقیقاً جامعه هدف مورد نظر شما هستند.

همچنین اگر نمایشگاهی که قرار است در آن حضور پیدا کنید، از نوع بین المللی است و بازدید کننده خارجی دارد، توصیه می‌شود هدایای خود را از میان صنایع دستی انتخاب نمایید. به یاد داشته باشیدکه هیچ هدیه‌ای بیشتر از صنایع دستی و آثار هنری ساخت دست نمی‌تواند توجه یک کاربر خارجی را به خود جلب نماید!

ایده های طراحی هدیه به مشتریان

هدایای تبلیغاتی می‌تواند به صورت تکی و یا ترکیبی مجموعه از چند هدیه که با هم هارمونی دارند طراحی شود. به عنوان مثال قاب گلیم یک هدیه نوستالژیک بسیار ارزشمند است. همچنین ست فانوس سفالی میناکاری شده و گلیم می‌تواند یک هدیه جذاب برای یک مشتری ویژه کسب و کار شما باشد. اگر بخواهیم برای هدیه به مشتریان به شما ایده های خلاقانه از میان صنایع دستی و آثار هنری سنتی پیشنهاد بدهیم، باید به موارد زیر اشاره کنیم:

  • سفره و رومیزی قلمکار
  • تابلو فرش های بافته شده با گلیم
  • تابلوهای قلم زنی نفیس
  • ظروف مسی و میناکاری
  • رومیزی و ست ترمه
  • ظروف سفالی
  • محصولات چرمی

همانطور که اشاره کردیم هریک از این هدایا می‌تواند به صورت تکی و یا عمده تهیه شود و یک هدیه ماندگار و البته کاربردی از طرف برند شما برای مشتریان‌تان باشد.

جمع بندی و سخن پایانی

در این یادداشت درباره هدایای تبلیغاتی مشتریان و ارزش آفرینی آن برای برند شما صحبت کردیم. اشاره کردیم که انتخاب هدیه از میان صنایع دستی هنری، میتواند هنر دوستی برند شما و توجه کسب و کارتان به زنده نگهداشتن فرهنگ غنی ایرانی را نشان دهد و نیز برای مشتریان حس نوستالژیک ایجاد نماید.

به طور کلی به یاد داشته باشید که اهدای هدایای تبلیغاتی می‌تواند مخاطب شما را در مرحله اول به یک مشتری تبدیل کند و در مرحله دوم مشتری وفادار به کسب و کار شما سازد. در یک کلام باید بگوییم از قدرت شگفت‌انگیز هدایای تبلیغاتی مشتریان غافل نشوید!

اگر قصد خرید هدایای تبلیغاتی مشتریان را دارید، می‌توانید برای دریافت مشاوره رایگان از مجموعه صنایع دستی اریسا با شماره تلفن ۰۲۱۸۸۲۲۸۶۶۹ تماس بگیرید و از قیمت هریک از هدایای تبلیغاتی مطلع شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات پیشنهادی برای شما

مطالب مرتبط
معرفی ست گلدان فیروزه کوبی
معرفی 6 ست هدیه گلدان فیروزه کوبی زیبا برای هدیه دادن
زیباترین دیزاین ها برای چیدن سفره هفت سین در دفتر کار
زیباترین دیزاین‌ ها برای چیدن سفره هفت سین در دفتر کار + معرفی پنج ست هفت سین زیبا برای هدیه به کارمندان
آداب و رسوم و سنت های هدیه دادن در سرتاسر جهان
آشنایی با سنت‌های هدیه دادن در سراسر جهان
ایده خرید هدیه عید نوروز برای عروس
16 ایده خرید هدیه عید نوروز برای عروس
هدیه برای همسر عاشق قهوه
برای کسی که عاشق قهوه‌ است، چه کادویی بخریم؟
سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
علاقه مندی ها
0 موارد محصول
حساب کاربری من