میناکاری سفال ، انتخابی مناسب جهت هدیه تبلیغاتی زیبا و ارزان

زمان مطالعه: 6 دقیقه
هدیه تبلیغاتی میناکاری سفال
در این مقاله میخوانید

سفال و سفال­گری از کهن­‌ترین صنایع ساخته شده به دست مردم این مرز و بوم متمدن به شمار می­‌رود؛ این هنر بی بدیل از تلفیق هنر و خلاقیت آدمی با خاک و آب به وجود می‌­آید؛ سفال و سفالینه، در ابتدا در راستای رفع نیازهای اولیه بشر همچون ظروف غذا خوری و…، ساخته و استفاده می­شد، به مرور زمان عنصر زیبایی نیز در کنار جنبه ­ی کاربردی سفال­‌ها به کار گرفته شد؛ همین موضوع را می­توان دلیلی بر استقبال گسترده از این محصولات به خصوص از طرف قشر جوان­‌تر جامعه عنوان کرد. علاوه بر کاربردی بودن و  زیبای چشم­‌نواز سفال، تجزیه پذیر بودن یا به اصطلاح دوستدار طبیعت بون این صنایع، سبب شده این محصولات بیشتر مورد توجه قرار گرفته و در راستای اهداف مختلف نظیر انواع هدیه، اعم از هدیه سازمانی و…، مورد استفاده قرار گیرند. خوشبختانه استفاده از هدیه تبلیغاتی سفالی (بخصوص میناکاری سفال)، به دلیل قیمت نسبتا پایین­‌تر این محصولات در کنار دیگر مزایایی که در بالا به آن اشاره کردیم، رو به افزایش گذاشته است. در این مقاله ما سعی داریم در مورد میناکاری سفال و استفاده از آن بعنوان هدیه تبلیغاتی سفالی، مطالبی را به شما ارائه کنیم.

 

میناکاری روی سفال و هدیه تبلیغاتی سفالی:

استفاده از هدایای تبلیغاتی را میتوان یکی از گام های بزرگ در زمینه پیشرفت­ علم بازاریابی و افزایش فروش، چه از نوع کالا و چه از نوع خدمات، عنوان کرد. امروزه طیف گسترده ای از محصولات را می­توان به عنوان هدایای تبلیغاتی و هدایای سازمانی مورد استفاده قرار داد؛ ولی از آنجا که این هدایا معرف یک شرکت یا مجموعه بوده و گاها در راستای تشکر و قدردانی از شخص و یا مجموعه ای اهدا می­‌شوند، صاحبان مشاغل می­بایست نهایت دقت و سلیقه خود را در انتخاب هدیه تبلیغاتی به کار گیرند،تا ضمن برآورده ساختن اهداف و انتظارات خود از اهدای این نوع هدایا، به  افزایش اعتبار مجموعه نیز کمک کنند. انواع صنایع دستی نظیر میناکاری خاتم کاری،سفال و…  از جمله نمونه هایی هستند که اخیرا به طور گسترده­‌ای به عنوان هدیه تبلیغاتی و هدیه سازمانی به کار گرفته می­شوند. هدف ما از نوشتن این مطلب، آشنایی شما عزیزان، با هدیه تبلیغاتی سفالی، بالاخص میناکاری سفال می­‌باشد.

ظروف سفالی از جمله اولین محصولاتی هستند که در گذشته به عنوان هدیه یا پیشکش بین مردم رد و بدل می­شده است؛ همین پیشینه تاریخی هدایای سفالی به تنهایی، گویای اهمیت استفاده از هدایای تبلیغاتی سفالی می­‌باشد. با گذشت زمان و افزایش مهارت و سطح هنر در انسان­ها، گروهی به پیاده‌سازی هنر مینا بر روی سفال پرداختند و محصولاتی را با نام سفال میناکاری شده ابداع نمودند. همانطور که از نام سفال مینا کاری برمی­آید، این هنر، نتیجه ترکیب دو هنر و صنعت مینا کاری و سفالگری می­‌باشد؛ ظروف و اشیای سفالی که توسط هنر مینا مزین می­شوند، جنبه تزیینی را نیز در کنار جنبه کاربردی بودن کسب کرده و می­توانند دو کاربرد را همزمان ارائه دهند.

هنر مینا کاری روی سفال از جمله هنرهای محصور کننده­ای است که رنگ‌های به کار رفته در آن، نظر هر بیننده ­ای را به خود جلب می­کند،که همین نکته را می­توان دلیلی بر اثر گذاری هرچه بیشتر و بهتر استفاده از هدیه تبلیغاتی سفالی، آن هم از نوع میناکاری آن عنوان کرد. سفال میناکاری، همچون دیگر صنایع ساخته شده به دست مردم خوش ذوق و البته سخت کوش این مرز و بوم، نمادی از فرهنگ غنی و تمدن چندهزار ساله کشور عزیزمان، ایران به شمار می­‌رود؛ بنابراین شرکت­‌ها و مجموعه ها با انتخاب هدیه تبلیغاتی سفالی، از هر نوع، ضمن تاثیرگذاری بر مخاطب، ناخودآگاه گام بلندی در راستای حفظ و تعالی این میراث گران قدر برداشته اند.

از دیگر نکات حائز اهمیت در رابطه با هدیه تبلیغاتی سفالی از نوع میناکاری شده، می­‌توان به بهره مندی از زیبایی­ های هنر مینا در قبال صرف هزینه­ هایی کمتر،نسبت به دیگر انواع میناکاری، اشاره کرد. همین موضوع می­‌تواند به عنوان یک امتیاز بزرگ در خصوص هدیه تبلیغاتی میناکاری سفال و عاملی برای ترغیب صاحبان مشاغل،جهت استفاده از این نوع هدایای تبلیغاتی محسوب شود. تنوع و گستردگی محصولات میناکاری سفال را نیز می­‌توان به عنوان یکی دیگر از مزایای هدیه تبلیغاتی سفال میناکاری نام برد؛ این تنوع سبب گردیده تا صاحبان مشاغل بسته به بودجه مورد نظر و گروه یا شخص هدف جهت ارائه هدیه تبلیغاتی، حق انتخابی گسترده داشته باشند.

ست بشقاب سفال میناکاری و دیوان حافظ

سفال میناکاری ، گزین‌ه­ای مناسب جهت هدایای مدیریتی:

با توجه به مطالبی که پیشتر عنوان کردیم، می‌­توان به این نتیجه رسید که هدیه تبلیغاتی سفالی، می‌تواند گزینه ای بسیار مناسب جهت ارائه هدیه سازمانی در سطوح مختلف کاری، از کارمند تا سطوح عالی رتبه نظیر مدیران و شرکا و… به شمار رود. همانطور که می‌­دانید، هدایای مدیریتی، در واقع همان هدایایی تبلیغاتی بوده که بسته به جایگاه و شأن مدیریت، با کمی تفاوت روبرو شده اند. برقراری تناسب میان ارزش هدیه با جایگاه مدیریت، در کنار در نظر گرفتن سلیقه و ویژگی­‌های فردی مدیران، دو نمونه از مهم‌­ترین نکات مربوط به انتخاب هدیه مدیریتی، به شمار می­­‌روند. با یک بررسی ساده می­توان پی به مناسب بودن هدیه تبلیغاتی میناکاری سفال،جهت جایگاه مدیریت و منطبق بودن این نوع از هدیه با معیار های ذکر شده در بالا، برد؛ چراکه هدیه­‌ای که برگرفته از هنر فاخر و اصیل ایرانی و ذوق هنرمندان، و ساخته دست استاد­کاران چیره دست باشد، از ارزش مادی و البته معنوی غیر قابل وصفی برخوردار است؛ همچنین کمتر کسی را می­توان یافت که نسبت به صنایع دستی، علاقه­‌ای نشان ندهد. از دیگر معیار­های مهم هدایای مدیریتی،فرم و بسته بندی شکیل و چشم­‌نواز این نوع از هدایا می‌­باشد؛ صنایع دستی اریسا، با استفاده از بسته بندی‌­های نفیس و زیبا، همواره سعی در مناسب سازی هرچه بیشتر هدیه تبلیغاتی میناکاری روی سفال، جهت جایگاه مدیریت یا هدیه مدیریتی داشته است.

ست پذیرایی میناکاری سفال

اریسا،عرضه کننده هدیه تبلیغاتی سفالی:

همانطور که می­دانید انتخاب هوشمندانه صنایع دستی به عنوان هدیه تبلیغاتی، به منزله رونق کسب و کار و حفظ بودجه تبلیغات شرکت­‌ها و مجموعه‌­ها می‌­تواند بسیار موفق عمل کند؛ هدیه تبلیغاتی صنایع دستی نیز یکی از انواع هدیه تبلیغاتی بوده که می­‌تواند نظر مخاطب را به جد، به سمت خود جلب نماید. شرکت صنایع دستی اریسا با تهیه­ ی پکیج‌­هایی شامل محصولات سفال میناکاری شده در کنار دیگر انواع صنایع دستی نظیر گلیم و…، در کنار کمک به بازاریابی شرکت­‌ها و مجموعه­‌ها، به نوبه خود سعی در اشاعه هنر میناکاری روی سفال داشته است. از جمله پکیج­‌های هدیه تبلیغاتی سفالی عرضه شده در صنایع دستی اریسا می­‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

ست فانوس میناکاری سفالی و گلیم:

محتویات این ست، شامل یک عدد فانوس سفالی میناکاری شده با قابلیت استفاده به عنوان رومیزی و دکوری ساخته دست هنرمندان همدانی، و یک تکه گلیم کوچک دستباف تزیینی می‌باشد؛ هر دو این محصولات از قابلیت سفارشی سازی به روش مورد نظر سفارش‌دهنده، برخوردار می‌­باشند. جعبه هارد باکس این ست، علاوه بر محافظت از محتویات درونی آن، بر جلوه ­ی بصری این مجموعه نیز افزوده و آن را جهت هدایای تبلیغاتی ارزان قیمت، مناسب ساخته است.

ست فانوس میناکاری سفال و گلیم

ست قندان،لیوان و قلمدان میناکاری سفال:

یکی دیگر از انواع محصولات سفالی میناکاری شده صنایع دستی اریسا، مجموعه­‌ای شامل قندان، لیوان و قلمدان سفال میناکاری بوده که توسط جعبه ی هاردباکس شکیل و زیبا بسته بندی شده است. تک تک محصولات این ست علاوه بر کاربردی بودن، جنبه­ی تزیینی نیز دارند؛ و زمانی که کنار یکدیگر روی میز کارمندان و یا مدیران یک مجموعه قرار می­گیرد، جلوه بصری منحصر به فردی به میز می­‌بخشد. این محصولات سفالی توسط استادکارانی ماهر و چیره­‌دست ساخته و به وسیله­‌ی باکیفیت ترین رنگ‌­ها، رنگ آمیزی شده است؛ بنابراین کیفیت بالای این مجموعه، در کنار ظاهر زیبا و کاربردی بودن محتویات درونی آن، اثربخشی استفاده از این پکیج به عنوان هدیه تبلیغاتی را تضمین می­‌کند.

ست قندان و لیوان و قلمدان میناکاری سفال

گلدان میناکاری سفال جعبه ترمه:

گلدان سفالی مینا کاری شده با ارتفاع 20 سانتی متر، که درون یک جعبه دست ساز ترمه نفیس قرار گرفته است، یکی دیگر از انواع هدیه تبلیغاتی سفالی ارائه شده توسط صنایع دستی اریسا به شمار می­‌رود. اگر شما مسئول تهیه هدیه تبلیغاتی برای  مجموعه خود هستید و به دنبال هدیه ای شیک و در عین حال، ارزان قیمت می­‌گردید، ما به شما خرید این محصول زیبا را پیشنهاد می­‌کنیم. بسته بندی زیبا و نفیس این هدیه، سبب شده تا ارزش گلدان درون آن نیز به مراتب بیشتر به نظر برسد.

گلدان میناکاری سفال با جعبه ترمه

به منظور مشاهده سایر محصولات سفالی صنایع دستی اریسا، میتوانید از صفحه ی صنایع دستی سفالی بازدید نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات پیشنهادی برای شما

مطالب مرتبط
معرفی ست گلدان فیروزه کوبی
معرفی 6 ست هدیه گلدان فیروزه کوبی زیبا برای هدیه دادن
زیباترین دیزاین ها برای چیدن سفره هفت سین در دفتر کار
زیباترین دیزاین‌ ها برای چیدن سفره هفت سین در دفتر کار + معرفی پنج ست هفت سین زیبا برای هدیه به کارمندان
آداب و رسوم و سنت های هدیه دادن در سرتاسر جهان
آشنایی با سنت‌های هدیه دادن در سراسر جهان
ایده خرید هدیه عید نوروز برای عروس
16 ایده خرید هدیه عید نوروز برای عروس
هدیه برای همسر عاشق قهوه
برای کسی که عاشق قهوه‌ است، چه کادویی بخریم؟
سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
علاقه مندی ها
0 موارد محصول
حساب کاربری من