چرا صنایع دستی ، بهترین انتخاب برای یک ست پذیرایی است؟

زمان مطالعه: 5 دقیقه
پذیرایی زیبا و ماندگار با ظروف سنتی
در این مقاله میخوانید

صنایع دستی، جلوه فرهنگ و هنر

صنایع دستی هر کشور باز تاب و نشان‌دهنده‌ی تمدن و فرهنگ آن کشور است که در یک تعریف کلی می‌توان آن را تلفیق هنر دست و استفاده از ابزارهای بومی در خلق یک اثر دانست.

کشور ایران از جمله کشورهایی به شمار می‌رود که در زمینه تولید صنایع دستی از تنوع بسیار بالایی برخوردار است و از قرن ها پیش تا امروز در زمره‌ی بزرگترین و معروف ترین صادرکنندگان صنایع دستی قرار دارد.

ارزش مهمان نزد ایرانیان

یکی از برجسته‌ترین خصلت های ایرانیان که همواره مورد توجه گردشگران خارجی قرار گرفته مهمان نوازی آن‌ها است که در کنار جاذبه های دیدنی و صنایع دستی ارزشمند این کشور یکی دیگر از دلایل سفر گردشگران خارجی به ایران به شمار می‌آید.

یکی از از دلایلی که ایرانیان برای مهمانان خود ارزش و احترام خاصی قائل هستند به سفارشات دینی آنها باز می گردد؛ چرا که مهمان نوازی در سیره پیشوایان اسلام بسیار دیده می شود و از جایگاه ویژه ای نزد معصومان برخوردار است؛ این خصلت دارای کارکردهای مفیدی در ابعاد مختلف فردی و اجتماعی می‌باشد؛ همانطور که بارها و بارها در احادیث و روایات شنیده ایم که مهمان حبیب خداست و پیامبر اکرم اسلام (ص) فرمودند : کسی که ایمان به خدا و روز قیامت داشته باشد باید میهمان خود را گرامی دارد.

آثار مهمان نوازی ایرانیان در بناها و و ساختمان ها قدیمی آنها نیز مشهود است؛ چراکه در قدیم ساختمان ها و منازل از اتاق ها و سالن هایی برخوردار بودند که به آنها مهمان خانه گفته می‌شد و برای پذیرایی از مهمان از آن استفاده میکردند.

همچنین از گذشته تا امروزه لوازمی در خانه ها وجود دارد که مخصوص مهمان بوده و برای آنها تدارک دیده شده است؛ مانند:  رختخواب های مخصوص مهمان، ظروف غذا و سرویس های پذیرایی و . . .

قطعاً شما نیز در منازل خود دارای ست های پذیرایی و ظروفی می باشید که آنان را به پذیرایی از میهمانان خود اختصاص داده اید و این سرویس ها در زمره‌ی بهترین و خاص ترین ظروف شما قرار دارند؛ چرا که ایرانیان همواره در پذیرایی از میهمانان خود کمال گرا هستند و سعی دارند که بهترین شرایط و امکانات را برای مهمانان خود فراهم کنند تا بتوانند وظیفه میزبانی را به نحو احسنت انجام دهند.

پذیرایی میزبان از مهمان

مهمانی دادن و رعایت آداب درست میزبانی یکی از اصولی است که در فرهنگ ایرانی توجه زیادی به آن شده و حساسیت‌های خاصی در این مورد وجود دارد.

در ضیافت ها مهمترین مسئله پذیرایی از مهمان است که می‌تواند در قالب وعده های مختلف غذایی صبحانه، ناهار، شام و یا عصرانه باشد.

بخش عمده‌ی پذیرایی از مهمان مربوط به غذا یا خوراکی می شود که تدارک دیده اید. ظروفی که برای سرو غذای مورد نظر خود در نظر گرفته اید نقش مهمی در کیفیت پذیرایی شما ایفا می کند؛ چراکه بخش عمده ای از هر خوراکی را ظروف و سرویسی که خوراک در آن قرار می گیرد تشکیل می دهد‌ که می تواند افراد را به وجد بیاورد و اشتهایشان را باز کند؛ اما بالعکس اگر برای طعامی که تهیه کرده‌اید ظروف مناسبی در نظر نگیرید در واقع ارزش غذای خود را پایین آورده اید و نمی‌توانید علی رغم تمام تلاش هایی که برای تهیه نوشیدنی و یا هر خوراک دیگری کرده‌اید پذیرایی فوق العاده و منحصر به فردی داشته باشید.

صنایع دستی، بهترین گزینه برای یک ست پذیرایی

 با نگاهی به بازار با طیف گسترده‌ای از ست های پذیرایی مواجه می شویم که هر کدام از آنها در جای خود زیبا و فوق العاده هستند؛ اما به راستی کدام یک از ست های پذیرایی برای مهمانی بهتر و مناسب تر هستند؟

تفاوت صنایع دستی با انواع محصولات امروزی بسیار است و صنایع دستی نه تنها از لحاظ پروسه‌ی تولیدی با دیگر محصولات متفاوت است بلکه نگاهی متفاوت را به علاقه‌مندان این هنر القا می کند.  به راستی که تبادل صنایع دستی یک تبادل ارزش ملی و فرهنگی است نه تبادل یک کالا همچون سایر کالا ها.

صنایع دستی هر منطقه در واقع نشان دهنده اقلیم آب و هوا تاریخ و فرهنگ آن منطقه می باشد و با روحیه افراد آن منطقه سازگاری بیشتری دارد.

صنایع دستی ایرانی در سایر کشورها مورد توجه ویژه قرار دارد و علاقه مندان زیادی را به خود جذب کرده اما از طرفداران پر و پا قرص آنها خود ایرانیان هستند که علاقه‌ی ویژه‌ای به این هنر دیرینه دارند و توجه خاصی برای کار دست هنرمندان سرزمین خود قائل هستند.

استفاده از صنایع دستی مناطق مختلف ایران در منازل،  نمایان ساختن ذوق و هنر نیاکان ما در تولید لوازم مختلف است و بنابراین می تواند انتخاب مناسبی برای یک ست پذیرایی باشد چراکه علاوه بر حمایت از هنر دست هنرمندان زحمتکش ایرانی موجب معرفی و تبلیغ صنایع دستی هر منطقه از ایران می شود که با روحیه ایرانیان تطابق خاصی دارد و دیدن و استفاده از آن هر ایرانی را در هر کجای دنیا به وجد می آورد.

اگر قصد دارید که یک ست پذیرایی ارزشمند، زیبا و همچنین با عمری طولانی داشته باشید قطعاً ظروف و ست های پذیرایی صنایع دستی می‌تواند بهترین انتخاب و گزینه باشد و پذیرایی شما را منحصر به فرد کند؛ چراکه می توانند به بهترین شکل ممکن دو فاکتور زیبایی و کاربردی بودن را در کنار هم قرار دهند و در عین استفاده های مختلفی که دارند زیبنده‌ی سفره و مهمانی شما شوند.

اریسا، خریدی آسان

یکی از مشکلاتی که در این زمینه‌ی تهیه ست های صنایع دستی وجود دارد نبود یا کمبود ست های پذیرایی صنایع دستی در مقابل سایر ست های پذیرایی و ظروف است.

اما جالب است که بدانید شما همین الان و در حالی که در خانه خود مشغول استراحت هستید می توانید به راحتی صاحب یکی از نفیس ترین ست های پذیرایی شوید و با آن به میهمانی های خود زینت ببخشید.اما چگونه؟

شرکت صنایع دستی اریسا یکی از فعالان حوزه‌ی تولید و بسته بندی صنایع دستی محسوب می شود که با ارائه‌ی ست ها و پک های کاربردی از صنایع دستی کار را برای سخت پسندان آسان نموده و محصولات این شرکت می تواند انتخاب مناسبی برای منازل و یا محیط های اداری باشد.

شما می توانید با مراجعه به سایت اریسا و بازدید از میان انبوهی صنایع دستی مختلف در پک های کاربردی، محصول مورد نظر خود را انتخاب و به راحت ترین شکل ممکن آن را خریداری نمایید.

گارانتی ده ساله‌ی همه محصولات و امکان خرید حضوری و آنلاین از جمله فاکتورهای است که اریسا برای خرید هر چه آسان‌تر مشتریان خود و اطمینان آنها از کیفیت محصولات در نظر گرفته است و همواره در تلاش است تا امکانات خود را ارتقا ببخشد و خریدی دلچسب تر برای مشتریانش رقم بزند.

در ادامه به معرفی چند ست پذیرایی نفیس اریسا می پردازیم که قطعاً می‌توانید از میان آن ها ست محبوب و مورد نظر خود را پیدا کنید.

ست آجیل خوری فیروزه با جعبه چوب و چرم

این ست فوق العاده شمال ۴ عدد آجیل خوری ۱۱ سانتی متری و یک عدد شکلات خوری ۲۵ سانتی متری با طرح فیروزه کوبی می باشد که کار دست هنرمندان زحمتکش اصفهانی است و می تواند انتخاب بسیار مناسبی برای ضیافت های ایرانی به ویژه ضیافت های شب یلدا و عید نوروز که خوردن آجیل از پایه ثابت آنها است باشد.

همچنین این محصول در جعبه تمام چوب  که توسط معلولین بهزیستی تولید و مونتاژ شده قرار گرفته است و امکان درج لوگوی سازمان ها و شرکت های مختلف را دارا است.

«این سرویس در مجموعه الماس اریسا که شامل هدایایی نفیس با قیمت بیشتر از دو میلیون و پانصد هزار تومان است قرار میگیرد.»

سرویس شربت خوری مس و پرداز

این مجموعه شامل شش عدد گیلاس، یک عدد تنگ درب دار و یک عدد سینه گرد می باشد که در

محصولات پیشنهادی برای شما

مطالب مرتبط
10 پیشنهاد فوق العاده برای خرید هدیه روز معلم قیمت مناسب (زنانه و مردانه)
ایده های ناب خرید هدیه برای دفتر کار پدر
٨ هدیه شیک و خاص برای محل کار پدر
آداب و رسوم هدیه خریدن و هدیه دادن
راهنمای مختصر آداب هدیه دادن
هدیه سازمانی و روانشناسی رنگ‌ها
هدیه سازمانی و روانشناسی رنگ‌ها
صنایع دستی دکوری برای اتاق پذیرایی
10 صنایع دستی زیبا برای تزئین اتاق پذیرایی
سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
علاقه مندی ها
0 موارد محصول
حساب کاربری من