برای سازمان خود چه هدیه تبلیغاتی انتخاب کنیم

زمان مطالعه: 4 دقیقه
برای سازمان خود چه هدیه تبلیغاتی ای انتخاب کنیم
در این مقاله میخوانید

چرا هدایای تبلیغاتی مهم هستند؟

بی تردید هدایای تبلیغاتی یکی از تاثیرگذارترین ابزارهایی هستند که هر مدیر بازاریابی از آن جهت افزایش فروش، جلب رضایت مشتریان و در نهایت ارتقای شرکت و سازمان خود استفاده میکند. هدیه تبلیغاتی به مناسبت های مختلفی ممکن است به مشتریان، همکاران و مدیران اهدا شود. از این رو انتخاب مناسب ترین هدیه تبلیغاتی مناسب با رویداد، بودجه ی سازمان و مخاطبین یکی از دغدغه های هر مدیر بازاریابی و تیم بازاریابی است.

اخیرا مطالعه ای نشان داده است که استفاده از محصولات بازاریابی ۶۹% باعث افزایش علاقه به برند و ۸۴ درصد باعث افزایش نگرش مثبت نسبت به برند شده است. نکته مثبت در اینجاست که حتی افرادی که خود هدایای تبلیغاتی را دریافت نکرده اند و تنها در تماس با دریافت کنندگانتان بوده اند تاثیرپذیری مثبت از این هدایا داشته اند.

حال سوال این است که مناسب ترین هدیه تبلیغاتی برای سازمان شما چیست و چه محصولی بیشترین تاثیر گذاری را بر روی مخاطبین شما خواهد گذاشت.

اولین گام انتخاب هدیه تبلیغاتی: تعیین هدف

هدف و مقصود شما از اهدای محصولات تبلیغاتی چیست؟ به چه دلیل فکر میکنید که مخاطب شما با گرفتن هدیه تبلیغاتی تحت تاثیر قرار میگیرد؟ آیا این کار با استراتژی بازاریابی شما و پیامی که قرار است به مخاطبینتان انتقال دهید همسوست؟ چگونه میخواهید آن را میان مشتریان خود توزیع کنید؟ آیا این کار با بودجه بندی طرح بازاریابی شما سازگاری دارد؟ آیا شیوه های بازاریابی دیگر مثل تبلیغات تلوزیونی تاثیرگذاری بیشتری ندارد؟ چگونه میخواهید نتایج حاصل را ارزیابی کنید؟ آیا شیوه ی مناسبی برای ارزیابی میزان تاثیر هدایای تبلیغاتی در نظر گرفته اید؟

 

این تیپ سوالات، سوالاتی هستند که قبل از هرگونه اقدام برای هدایای تبلیغاتی باید از خود بپرسید و برای آنها جواب های مشخصی داشته باشید.

 

ایجاد تناسب میان مشتریان و هدایای تبلیغاتی

جامعه هدف خود را شناسایی کنید. آیا قرار است این هدایا را به مشتریان خود بدهید؟ یا به همکاران سازمان خود و شاید مدیران شرکت ها و سازمان هایی که به نوعی با آنها درگیر هستید.  شما نباید کالایی را انتخاب کنید که خودتان به آن علاقه دارید. باید به سلیقه و علاقه مخاطب خود توجه داشته باشید. همچنین باید از تناسب آن با هدف خود نیز اطمینان حاصل کنید. به برنامه های تبلیغاتی دیگرتان هم توجه کنید. برای سازمانی که در تبلیغات خود مدام به استفاده از کالای ایرانی اشاره دارد و از اقتصاد مقاومتی و تولید ملی دم میزند، خرید هدایای چینی بدترین انتخاب است.

نکات مهم هنگام انتخاب هدیه تبلیغاتی

در ادامه نکاتی که هنگام انتخاب هدیه تبلیغاتی باید به آنها توجه کنید را ذکر خواهیم کرد:

 

خلاقیت و نوآوری

برخی از شرکت ها از محصولات تبلیغاتی کلیشه ای و تکراری استفاده می کنند. افرادی که در یک رویداد تجاری شرکت می کنند با حجم بالایی از این قبیل هدایا مواجه هستند. بهتر است سعی کنید کالایی را انتخاب کنید که به اندازه کافی برای آنها جذاب و به یاد ماندنی باشد. هدیه خود را خاص، تاثیر گذار و ماندگار انتخاب کنید.

 

تمرکز

قرار نیست به تمام مخاطبینتان هدیه بدهید. اگر در نمایشگاه هستید، محصولات تبلیغاتی که در غرفه تان دارید به هر کسی هدیه ندهید حتی اگر پارامترهای مورد نظر شما را داشته باشند. این کار باعث بی ارزش نشان دادن هدیه شما می شود. باید حس ارزشمند بودن را در مخاطبی که این هدیه را از شما میگیرد هم ایجاد کنید. چه بسا بیشتر از خود هدیه تبلیغاتی، ایجاد این حس که “من برای این سازمان مهم هستم” هدف مهمتری از هدایای تبلیغاتی باشد.

 

اطلاعات تماس

در هدیه تبلیغاتی خود حتما و حتما نشانی از خود و سازمان خود قرار دهید. نام سازمان. وبسایت. شماره های تماس. و هرچیز دیگری که فکر میکنید لازم است مخاطب از شما در خاطرش داشته باشد. اگر در نمایشگاه این کار را میکنید، به تمام افرادی که هدایای تبلیغاتی شما را دریاف می کنند، یک بروشور تبلیغاتی حاوی اطلاعات تماس و اطلاعات محصولات خود را نیز بدهید. هدف از این کار جلب مشتریان جدید است. چون شما به آنها هدیه می دهید و انتظار دارید آنها نیز به سمت شما بیایند و محصولات شما را در آینده ای نزدیک خریداری کنند.

 

محصول تبلیغاتی کاربردی

بهتر است محصولی را به عنوان هدیه تبلیغاتی انتخاب کنید که برای مشتری مفید باشد. بتواند از آن استفاده کند و ماندگاری بالایی نیز داشته باشد.با  انتخاب یک هدیه تبلیغاتی ماندگار، تا مدت ها در ذهن مخاطب خود خواهید ماند.

 

محصول ایرانی هدیه دهید

حتی الامکان سعی کنید محصولی که به عنوان هدیه تبلیغاتی در نظر میگیرید ایرانی باشد.نه تنها با این کار کمک به اقتصاد و تولید ملی خواهید زد، بلکه این نگرش شما به تولید ملی و ایرانی حس فوق العاده ای در مخاطب شما نسبت به شما ایجاد خواهد کرد. فراموش نکنید که یکی از اهداف هدایای تبلیغاتی ایجاد حس خوب و مثبت از برند در ذهن مخاطب است. پس در کنار فاکتورهایی مثل مناسب بودن هدیه با مخاطب، بودجه و اهداف شما، کاربردی بودن و ماندگاری محصول، به ایرانی بودن آن نیز توجه کنید.

 

کیفیت محصولات تبلیغاتی

هدایای تبلیغاتی تاثیرات ماندگاری در ذهن مشتریان ایجاد می کند. بنابراین اگر تصمیم دارید محصورات ارزان و بی کیفیت ارائه دهید، بهتر است هیچ کاری نکنید. باید توجه داشته باشید که این محصولات به نوعی معرفی کننده سازمان و برند شما به مشتریان هستند. و مشتریان با این هدایا شما را به یاد خواهند آورد. بنابراین اگر می خواهید تصویری مطلوب و ماندگار از خود در ذهن مشتریان ایجاد کنید، سعی کنید محصولی با کیفیت و بادوام به آنها هدیه دهید.

 

هنگام انتخاب هدیه تبلیغاتی به بسته بندی توجه کنید

هر چه از اهمیت بسته بندی هدایای تبلیغاتی و هدایای سازمانی بگوییم، کم گفته ایم. بخصوص اگر مخاطبان شما، کارکنان عالی رتبه، مشتریان خارجی و مدیران سایر سازمان ها و مجموعه ها هستند، هنگام انتخاب هدیه تبلیغاتی، علاوه بر خود محصول، به بسته بندی آن نیز توجه داشته باشد. بسته بندی هدیه، اولین پیام را به مخاطب شما میدهد. قبل از اینکه مخاطب هدیه شما را ببیند، بسته بندی آن را می‌بیند. پس بسته بندی تاثیر مهمی در القای پیام شما به مخاطب خواهد داشت.

برای آشنایی بیشتر با فعالیت های شرکت صنایع دستی اریسا، لطفا از صفحه بسته بندی هدایای صنایع دستی دیدن فرمایید.

 

برای انتخاب مناسب تر، پیشنهاد میکنیم نوشته ی “برای انتخاب هدیه تبلیغاتی مناسب این نکته ها را رعایت کنید” را بخوانید

 

 

دیدگاهی در مورد “برای سازمان خود چه هدیه تبلیغاتی انتخاب کنیم

  1. محمدی گفت:

    سلام. من خودم به شخصه هر سال نزدیک به عید ده تا سررسید میگیرم که هیچ کدوم هم به کارم نمیاد. به نظرم این ایده که شرکت ها به جای خرید محصول بی کاربرد یک محصول کاربردی رو هدیه بدند خیلی ایده ی عجیبی نیست. فقط تعجب میکنم که چرا هر سال هدایای تکراریشون رو تکرار میکنند. و البته صد در صد موافق این هستم که هدایای ایرانی خیلی میتونه حس خوب ایجاد کنه مخصوصا اگه به ایرانی بودنش هم اشاره بشه. که این دیگه هنر مدیرای بازاریابی هست

  2. رویا گفت:

    صنایع دستی 300 هزار تومنی؟؟؟؟؟ مگه میشه همچین هدیه هایی هم داد. حتما شوخیتون گرفته

    1. admin گفت:

      سلام. خیلی وقتا رقم های بالاتر از این بابت هدیه بین مدیران سازمان ها هزینه میشه. ولی برای هر میزان بودجه بهرحال میشه یک محصول از دسته ی صنایع دستی انتخاب کرد. صنایع دستی طیف گسترده ای از محصولات رو شامل میشه. از مبالغ کم در حد 5 هزار تومان تا مبالغ خیلی بالاتر. البته صنایع دستی یکی از گزینه های پیش روی مدیران بازاریابی است. ولی چند سالی هست که بدلیل دارا بودن فاکتورهایی مثل ایرانی بودن، کاربرد داشتن، زیبایی و خاص بودن، جزو یکی از گزینه های اصلی هدایای سازمانی و هدایای تبلیغاتی شرکت های موفق قرار گرفته و خوشبختانه در سالهای اخیر خیلی بیشتر از گذشته شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات پیشنهادی برای شما

مطالب مرتبط
معرفی ست گلدان فیروزه کوبی
معرفی 6 ست هدیه گلدان فیروزه کوبی زیبا برای هدیه دادن
زیباترین دیزاین ها برای چیدن سفره هفت سین در دفتر کار
زیباترین دیزاین‌ ها برای چیدن سفره هفت سین در دفتر کار + معرفی پنج ست هفت سین زیبا برای هدیه به کارمندان
آداب و رسوم و سنت های هدیه دادن در سرتاسر جهان
آشنایی با سنت‌های هدیه دادن در سراسر جهان
ایده خرید هدیه عید نوروز برای عروس
16 ایده خرید هدیه عید نوروز برای عروس
هدیه برای همسر عاشق قهوه
برای کسی که عاشق قهوه‌ است، چه کادویی بخریم؟
سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
علاقه مندی ها
0 موارد محصول
حساب کاربری من