بسته بندی درخور صنایع دستی ایرانی​

صنایع دستی در یک بسته بندی ارزان و به صورت عمده با همان محصول در یک بسته بندی شکیل و لوکس دو هویت متفاوت دارند. ارزش مادی یک بسته بندی خود نشاندهنده ی ارزش کالای بسته بندی شده و فرد مصرف کننده ی آن است. بعضا حتی یک بسته بندی می تواند کالای درون خود را گرانتر از آنچه که هست نشان دهد. انتخاب هوشمندانه ی بسته بندی صنایع دستی، می‌تواند نگرش مخاطب نسبت به آن را تحت تاثیر قرار دهد. اهمیت بسته بندی صنایع دستی بر کسی پوشیده نیست. بسته بندی همواره یکی از بزرگترین چالش های تولیدکنندگان صنایع دستی ایرانی بوده است. در این بین بسته بندی صنایع دستی به منظور اهدای هدایای سازمانی و تبلیغاتی، از اهمیت بیشتری برخوردار است. متاسفانه بسیاری از صنایع دستی ما با وجود ارزش بسیار بالای هنری ومادی به خاطر نداشتن بسته بندی مناسب قابل رقابت در بازار نیستند. شرکت صنایع دستی اریسا، با طراحی و ارائه ی بسته بندی های شکیل، زیبا و متناسب با فرهنگ و هنر ایرانی، توانسته گام مهمی در بسته بندی هنر دست هنرمندان ایرانی بردارد. در ادامه شما را با انواع بسته بندی صنایع دستی ویژه هدایای تبلیغاتی و هدایای سازمانی که در اریسا ارائه می شود آشنا می کنیم.

اریسا ، شرکت تولید کننده بسته بندی صنایع دستی
سفره قلمکار صنایع دستی زیبای ایرانی
بسته بندی نفیس صنایع دستی فیروزه کوبی
بسته بندی پلکسی صنایع دستی میناکاری برای هدیه شرکتی
بسته بندی صنایع دستی برای هدیه شرکتی
بسته بندی ست های هدیه مدیریتی صنایع دستی
بسته بندی صنایع دستی مس و خاتم کاری

بسته بندی صنایع دستی فیروزه کوبی

بسته بندی صنایع دستی میناکاری

بسته بندی صنایع دستی خاتم کاری

بسته بندی صنایع دستی مس و خاتم

بسته بندی صنایع دستی مس حکاکی روی مس

بسته بندی صنایع دستی اصفهان

در میان صنایع دستی ایرانی، صنایع دستی اصفهان بیش از صنایع دستی سایر شهر ها بعنوان هدایای تبلیغاتی و سازمانی مورد استفاده قرار می‌گیرند. ظرافت و زیبایی بی‌نظیر هنر های دستی اصفهان، با یک بسته بندی زیبا و نفیس تکمیل می‌شود.

بسته بندی صنایع دستی اصفهان به نحو احسن، هنر دست هنرمند اصفهانی را به بهترین شکل ممکن در به نگاه مخاطب عرضه کرده و ارزش مادی و معنوی محصول را افزایش می‌دهد.

ما در اریسا بسته بندی های ویژه ای برای صنایع دستی اصفهان طراحی و تولید کرده ایم. جعبه های زیبا و چشم نواز اریسا، به خوبی از ظروف صنایع دستی محافظت کرده و زیبایی آن ها بعنوان یک هدیه رسمی دو چندان می‌کند.

مهمترین ویژگی های یک بسته بندی مناسب برای صنایع دستی

وقتی سخن از بسته بندی  صنایع دستی و محصولات هنری به میان می‌آید، مقوله ی بسته بندی کاملا متفاوت می‌شود. ارائه ی هنر دست یک هنرمند ایرانی باید به بهترین نحو ممکن انجام شود. بسته بندی مناسب و درخور، بخش مهمی از این ارائه است. حیف است محصولی که ساعت های زیادی صرف تولید آن شده، با یک بسته بندی نا مناسب، تاثیر مطلوب و مورد انتظار خود را در نظر مخاطب از دست بدهد. از این جهت، هر چقدر از اهمیت بسته بندی صنایع دستی بگوییم، باز هم کم گفته ایم. به عقیده ی کارشناسان، ارائه ی بسته بندی مناسب برای صنایع دستی، یک گام کلیدی در فروش و صادرات هنر دست مردمان ایران زمین است. در ادامه، مهمترین ویژگی هایی که بسته بندی های صنایع دستی باید دارا باشند را مورد بررسی قرار خواهیم داد:

بسته بندی باید متناسب با اندازه صنایع دستی باشد

برای هر کالایی باید اندازه بسته بندی مناسبی را در نظر گرفت. این سایز بندی بالاخص در هنگام بارگیری محصول در کانتینرها و … بسیار مهم است چون با یک بسته بندی مناسب می توان تعداد بیشتری از محصول را بارگیری کرد و در نتیجه هزینه ی حمل و نقل را کاهش داد که این خود تاثیر مستقیم در قیمت نهایی محصول دارد. به علاوه صنایع دستی مختلف در سایزهای مختلف وجود دارند که می بایست برای بسته بندی آنها بسته به سایز آنها و کاربرد آنها، طرح های متنوعی ارائه شود.

نوع بسته بندی باید متناسب با فرهنگ ایرانی باشد

اولین و مهم‌ترین نکته در طراحی بسته بندی برای صنایع دستی، توجه به فرهنگ و هنر در طراحی است. در بسته بندی صنایع دستی باید به فرهنگ اصیل ایرانی و طرحهای متناسب با آن توجه کرد. قطعا استفاده از طرحهای مدرن برای صنایع دستی نمی تواند مناسب باشد.

از صنایع دستی موردنظر به خوبی محافظت شود

بسته بندی صنایع دستی باید به گونه ای باشد که از محصول تا زمان رسیدن به دست مشتری محافظت کرده و محصول را کاملا سالم و بدون ایراد به دست مشتری برساند.

اطلاعات کافی از صنایع دستی موردنظر روی بسته بندی وجود داشته باشد

برای حفظ و نگهداری از صنایع دستی باید به یکسری نکات توجه داشت. مثلا بارگیری صنایع دستی با توجه به آسیب پذیر بودن آنها باید با دقت انجام شود. از این جهت لازم است این اطلاعات روی بسته بندی درج شود. به علاوه اطلاعاتی از جنس کالای تولیدی و متریال به کار رفته در آن، هنرمندی که کار را تولید کرده و … نیز باید روی بسته بندی درج شود.

بسته بندی صنایع دستی باید دارای رنگ ها و طرح های جذاب باشد

رنگ و طرح بسته بندی تاثیر به سزایی در نتیجه ی نهایی کار خواهد داشت. به طور کلی رنگ اولین چیزی است که بیننده از بسته بندی درک می کند شکل و نوشته به ترتیب بعد از رنگ سبب جذب مشتری می گردد به همین دلیل رنگ یکی از مهم ترین عوامل انگیزشی در خرید محصول است. برای صنایع دستی استفاده از طرح های اسلیمی و رنگ های آرامش بخش محصول نهایی را برای مشتری جذاب می کند.

همچنین رنگ و طرح بسته بندی باید متناسب با کالای مورد نظر باشد. به عنوان مثال برای بسته بندی ظرف فیروزه می توان از رنگ فیروزه ای و برای محصولات میناکاری از طرحهای مینا با رنگهای آبی نیلی استفاده کرد.

مهمترین ویژگی های یک بسته بندی مناسب برای صنایع دستی

بسته بندی چوب و چرم

شاید بتوان گفت جعبه چوب و چرم یکی از ابداعات اریسا برای بسته بندی صنایع دستی است. جعبه های چوب و چرم از استحکام و ماندگاری بسیار خوبی برخوردار هستند. جعبه های چوب و چرم بسیار شیک و زیبا هستند و فارغ از هدیه ی داخل جعبه، چشم هر بیننده ای را خیره می کنند. این جعبه های چوب و چرم بسیار نفیس بوده و یکی از بهترین گزینه ها برای بسته بندی هدایای تبلیغاتی مدیران هستند. به علاوه امکان درج لوگو و نشان تجاری بیرون و داخل جعبه مهیاست.

بسته بندی خاص برای صنایع دستی
بسته بندی لوکس صنایع دستی اصفهان

جعبه ترمه

جعبه های ترمه یکی دیگر از پیشنهادات شاخص اریسا برای بسته بندی صنایع دستی و هنری است. این جعبه های ترمه فارغ از محتوای آن، خود نیز یادآور هنر و اصالت ایرانی است. جعبه های ترمه نیز به عنوان بسته بندی هدایای تبلیغاتی، امکان درج لوگو و برند تبلیغاتی را دارد. در ادامه چند محصول اریسا که در این نوع بسته بندی ارائه می شود را می بینیم.

جعبه مقوایی و هاردباکس

نوع دیگری از بسته بندی که در اریسا استفاده می شود جعبه هاردباکس یا جعبه سخت است. داخل جعبه هارد باکس از جنس مقوا است و می توان روی آن از روکش کرافت ، کاغذ سفید و روکش اختصاصی , استفاده کرد. جعبه هاردباکس نسبت به جعبه مقوایی ساده، از مقاومت بیشتری برخوردار است و می‌توان هر طرح دلخواهی را بر روی آنها طراحی کرد. جعبه هاردباکس از نظر قیمت از جعبه مقوایی ساده گران‌تر است ولی هنوز جزء بسته بندیهای ارزان قیمت اریسا محسوب می‌شود. بسته بندی صنایع دستی ویژه هدایای تبلیغاتی در جعبه هاردباکس به شما امکان درج لوگو و  نشان تبلیغاتی بر روی جعبه را می دهد. مشتری ها معمولا جعبه های هاردباکس را نگه می دارند و اگر لوگو یا برند شما روی آن چاپ شده باشد می تواند یادآور خدمات یا محصولات شما در ذهن مشتری باشد.

بهترین ایده های بسته بندی صنایع دستی و محصولات هنری
جعبه چوبی برای صنایع دستی

جعبه چوبی برای صنایع دستی

جعبه های چوبی، یکی دیگر از انواع بسته بندی های ارائه شده توسط شرکت صنایع دستی اریسا هستند. جعبه های چوبی، علاوه بر ماندگاری بالا، از جذابیت بالایی برخوردار بوده و هیچ گاه جذابیت خود را از دست نمی‌دهند. این جعبه ها با حداکثر دقت و ظرافت ساخته شده و جای میخ و پیچ در آن ها نمایان نیست. ما در اریسا، بیشتر برای ست های صنایع دستی از این نوع بسته بندی استفاده می‌کنیم.

جعبه پلکسی

نوع دیگری از بسته بندی صنایع دستی در اریسا، جعبه های پلکسی هستند. جعبه های پلکسی معمولاً شفاف هستند و این امر سبب می‌شود صنایع دستی مورد نظر، علاوه بر قابل رویت بودن، به خوبی مورد محافظت قرار گیرد. از جعبه های پلکسی معمولا برای نگهداری شاخه ی گل، اشیاء زینتی و هدایای تبلیغاتی با اندازه کوچک تا متوسط استفاده می‌شود. در مورد صنایع دستی ایرانی، گلدان، قندان و شکلات خوری انواع صنایع دستی، قابل ارائه در این بسته بندی ها هستند. نکته ی مهم در مورد بسته بندی پلکسی، هزینه ی کم آن است. جعبه های پلکسی معمولا روی پایه هایی قرار می گیرند که می توان روی آن پایه لوگو یا برند تجاری یا نام شرکت یا هر چیز دیگری را نصب کرد. صنایع دستی دارای بسته پلکسی، برای قرار گیری در دکوراسیون اتاق مدیران نیز مناسب هستند.

بسته بندی پلکسی برای هدیه صنایع دستی سازمانی

چند نمونه از بسته بندی های صنایع دستی اریسا

ست هدیه صنایع دستی با بسته بندی خاص برای هدیه مدیریتی
طرح و ایده بسته بندی نفیس برای صنایع دستی
بسته بندی نفیس صنایع دستی برای هدیه مدیریتی
طرح بسته بندی صنایع دستی
بسته بندی ست هدیه نفیس صنایع دستی خاتم کاری
ست هدیه صنایع دستی در جعبه نفیس با طرح ترمه
بسته بندی نفیس صنایع دستی برای هدیه مدیریتی
خرید صنایع دستی خاتم کاری با بسته بندی نفیس

چرا اریسا بهترین شرکت بسته بندی صنایع دستی است؟

تناسب با فرهنگ ایرانی

بسته بندی یک اثر هنری ایرانی، باید رنگ و بوی ایرانی داشته باشد. در طراحی بسته بندی های اریسا، سعی شده از المان های هنری ایرانی (نظیر جعبه های ترمه و نگارگری) به بهترین شکل ممکن استفاده شود.

ic-2

توجه به جزئیات و کیفیت

حیف است بسته بندی یک اثر هنری که با زحمت فراوان تولید شده، فاقد کیفیت لازم باشد. بسته بندی های صنایع دستی اریسا با استفاده از بهترین مواد اولیه تولید شده و کوچکترین جزئیات نیز مورد توجه ما بوده است.

ic-3

توجه به زیبایی و خلاقیت

اگر قصد هدیه دادن صنایع دستی دارید، باید به بسته بندی آن، به اندازه ی خود محصول، توجه داشته باشید. عقیده ی ما این است که بسته بندی یک اثر هنری، خود، باید یک اثر هنری زیبا و خلاقانه باشد.

ic-4

تولید بسته بندی با دوام

بسته بندی های اریسا به گونه ای طراحی و ساخته شده اند تا از صنایع دستی موردنظر به خوبی محافظت شده و از وارد آمدن آسیب به آن جلوگیری شود.

ic-5

بسته بندی نفیس

بسته بندی های محصولات صنایع دستی اریسا به بهترین نحو ممکن ساخته شده اند تا مناسب موقعیت های رسمی و اهدای هدایای نفیس باشند.

ic-6

امکان سفارشی سازی

امکان درج لوگو و سایر مشخصات اهداکننده بر روی بسته بندی محصولات اریسا وجود دارد تا بتوانید از آن ها بعنوان هدایای سازمانی و تبلیغاتی استفاده کنید.

بسته بندی های محصولات اریسا، خود به تنهایی یک اثر هنری هستند. توجه به جزئیات در عین توجه به زیبایی و دوام جعبه، همواره مورد توجه ما در طراحی بسته بندی برای صنایع دستی بوده و اریسا توانسته در این زمینه، گام های بلندپروازانه ای بردارد. بسته بندی و نحوه ارائه ی یک محصول هنری، خود، جزئی از روند تولید این محصولات است. بسته بندی های زیبا و نفیس صنایع دستی اریسا، بر ارزش مادی و معنوی محصولات ما می‌افزاید. بسته بندی های محصولات ما توسط بهترین متخصصین و هنرمندان طراحی شده اند. در ویدیو روبرو، می‌توانید بخشی از روند طراحی جعبه “طرح نگارگری” توسط استاد رحیم عظیمی را مشاهده کنید.

نقش بسته بندی در صادرات صنایع دستی

گاهی بسته بندی از چند نظر حائز اهمیت است، نوع بسته بندی انتخاب شده کشورهای خریدار، محصول کشور ما و ایده آنان برای صنایع بسته بندی و مقایسه بسته بندی اروپاییان با بسته بندی کشورمان برای یافتن اختلاف فرهنگی بسته بندی، آینده صادرات و تولید را در مسیری مشخص رهنمون می‌دهد. بسته بندی یکی از عوامل مهم از مجموعه عواملی است که در طیف فعالیت های توزیع کالا قرار دارند و تنها هنگامی بازده مطلوب بدست می آیدکه بسته بندی با سایر عوامل بازاریابی ماندد نوع، رقم محصول، درجه مرغوبیت، سطح قیمت، تبلیغات و کانال های توزیع هماهنگ باشد. بسته بندی محصولات کشور، بایستی متناسب برای هر نوع محصولات صادراتی و قابل رقابت با انواع مشابه خارجی باشد تا بتوانیم با رقبای خود بازار های جهانی مقابله کنیم. یکی از وظایف مهم بسته بندی انتقال اطلاعات است، بدیهی است در شبکه پیچیده فعلی سیستم عرضه کالا در نقاط مختلف این شبکه اطلاعات متفاوتی مورد نیاز است که باید تامین گردد.

امروزه در اروپا بسته بندی اصولا برای پالایش و بازاریابی ضایعات نیست بلکه هدف این سیستم حل مسائل واقعی خریداران و مصرف کنندگان است. بهره گیری از کالاهای مقاوم برای حمل و نقل و نگهداری، شرط اولیه به شمار می رود. مهمترین راه برای ارئه یک کالا با بسته بندی مطلوب و بازار پسند عنایت به ملاحظات محیط زیست، بهداشت عمومی، سلیقه مشتریان، توجیهه اقتصادی و رقابت در عرضه کالا است و کشور ما با تکامل این صنعت و حمایت دولت خواهد توانست وارد بازارهای جهانی گردد. شایان ذکر است که دستگاه های بسته بندی مدرن نقش فزاینده ای در افزایش صادرات غیرنفتی و در نتیجه ارز آوری دارند و موجب تثبیت صنعت می شود. در حال حاضر ایران بزرگترین تولیدکننده و صادرکننده زعفران در جهان است و 60 درصد تولید جهانی را در اختیار دارد. به نظر می رسد مهمترین موانع صادرات در مورد گسترش صادرات غیرنفتی، صادرات فله و سو استفاده دلالان بین المللی با بسته بندی کردن و زدن مارک خود بر روی محصول کشور باشد. توجه به بسته بندی صنایع دستی می‌تواند یکی از مهم‌ترین راهکار های پیش رو جهت افزایش فروش صنایع دستی ایرانی باشد.