آقای وزیر: سفرهای نشاط آور بعد از شکست کرونا

زمان مطالعه: 2 دقیقه
کرونا و سفر نوروزی
در این مقاله میخوانید

موضوع کرونا موضوع داغ این روزهای ایران و جهان است. مهم نیست پای تلفن باشید یا تلوزیون یا در حال چرخ زنی در شبکه های اجتماعی. چیزی که موضوع اصلی تمام رسانه هاست، کروناست. البته کرونای جدید یا COVID-19. ویروسی که هرچند کوچک، اما زندگی و کسب و کار تمام مردم جهان را مختل کرده است، جان هزاران نفر را گرفته است و ترس و وحشت و اضطراب زیادی در جان تک تکمان انداخته است.

ویروس کرونا

همین چند ماه پیش بود که تیتر رسانه های دنیا از کشف ویروسی مرموز در چین خبر دادند. آن موقع هیچ کداممان فکر نمیکردیم که آن تیترها امروز اینچنین ما را هم درگیر خود کند ولی همین مدت کم برای این ویروس کافی بود تا تمام جنبه های زندگی ما را تحت الشعاع خود قرار دهد. یکی از مواردی که بیشترین تاثیر را گرفت صنعت گردشگری دنیا بود. مطمئنا شما هم صحنه های خالی فرودگاه های کشورهای مختلف را دیده اید.

ویروس کرونا و نوروز 99

در کشور ما نیز با همزمان شدن این اپیدمی و نوروز، یکی از دغدغه های اصلی مسئولان برای کنترل این بیماری، مسافرت های نوروزی است. این روزها مدام از بسته شدن موزه ها و مراکز تاریخی، فرهنگی تفریحی شهرهای مختلف ایران در ایام نوروز 99 اخباری به گوش میرسد و البته که این تصمیم گیری تصمیم گیری درستی است. ماندن در منزل و مسافرت نرفتن برای مقابله با ویروس کرونا و کنترل شیوع این بیماری، شاید یکی از بهترین تصیمیماتی باشد که همه باید بگیریم و به آن عمل کنیم. بلکه به اینصورت زنجیره ی انتشار این ویروس کنترل شود.

به نقل از روابط عمومی وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، آقای علی اصغر مونسان، وزیر محترم میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در بیانیه ای مردم را به این امر مهم دعوت کردند.

بیانیه وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی

«بی‌تردید مهم ترین انگیزه سفر و گردشگری کمک به ارتقاء سلامت جسمی و روحی انسانها است و در جایی که احساس خطر و ناامنی وجود دارد خودبه‌خود موضوع سفر تحت الشعاع قرار می‌گیرد. بر همین سیاق شیوع ویروس کرونا موجب کاهش و حتی حذف سفر به صورت مقطعی شده تا سلامت جوامع حفظ شود.

اینجانب به عنوان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ضمن قدردانی از همراهی روز افزون مردم فهیم کشورمان، از عموم مردم می‌خواهم با خودداری از سفر، نوروز ۹۹ را در کنار اعضای خانواده در منزل با صحت و سلامتی سپری کنند. بی تردید ایران اسلامی از این بحران با سربلندی بیرون خواهد آمد و این قول را به مردم صبور کشورمان می‌دهم که پس از شکست کرونا شرایط خوبی در شان ملت بزرگوار ایران برای موجی از سفرهای نشاط انگیز فراهم خواهیم کرد.»


صنایع دستی اریسا نیز از شما عزیزان دعوت میکند که کمک کنیم تا در کنار هم بتوانیم این اپیدمی را پشت سر بگذاریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات پیشنهادی برای شما

مطالب مرتبط
معرفی ست گلدان فیروزه کوبی
معرفی 6 ست هدیه گلدان فیروزه کوبی زیبا برای هدیه دادن
زیباترین دیزاین ها برای چیدن سفره هفت سین در دفتر کار
زیباترین دیزاین‌ ها برای چیدن سفره هفت سین در دفتر کار + معرفی پنج ست هفت سین زیبا برای هدیه به کارمندان
آداب و رسوم و سنت های هدیه دادن در سرتاسر جهان
آشنایی با سنت‌های هدیه دادن در سراسر جهان
ایده خرید هدیه عید نوروز برای عروس
16 ایده خرید هدیه عید نوروز برای عروس
هدیه برای همسر عاشق قهوه
برای کسی که عاشق قهوه‌ است، چه کادویی بخریم؟
سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
علاقه مندی ها
0 موارد محصول
حساب کاربری من