صادرات یک میلیون و ۱۵۶ هزار دلار انواع صنایع دستی هرمزگان به کشورهای حاشیه خلیج فارس

زمان مطالعه: 2 دقیقه
صنایع دستی هرمزگان
در این مقاله میخوانید

امسال یک میلیون و ۱۵۶ هزار دلار انواع صنایع دستی از هرمزگان به کشورهای حاشیه خلیج فارس، انگلستان، هند و کانادا صادر شده است.

معاون صنایع دستی و هنر‌های سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان با اعلام این خبر گفت: مهم‌ترین محصولات صادر شده سفال، حصیر، مشتقات چوب و گلیم است.

سهراب بناوند افزود: امسال چهار اثر از 10 اثر ارئه شده به داوری ملی میراث فرهنگی و صنایع دستی مهر اصالت دریافت کردند.

وی با بیان اینکه این اثر‌ها دو دست لباس بومی، یک جلبیل خوسی و یک عدد گلیم است، تصریح کرد: مهر اصالت باعث معرفی بیشتر و بازاریابی برای محصولات صنایع دستی می‌شود.

معاون صنایع دستی و هنر‌های سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان خاطرنشان کرد: تاکنون چهار اثر از ۱۷ اثر ارائه شده از هرمزگان موفق به دریافت مهر اصالت بین المللی از یونسکو شدند.

بناوند ادامه داد: تسهیلاتی هم در دو قالب فراگیر، روستایی و عشایر برای ایجاد اشتغال در بخش صنایع دستی و گردشگری پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه مجموع اعتبارات برای اشتغال فراگیر صنایع دستی و گردشگری ۱۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان است، اضافه کرد: این تسهیلات در نقاط شهری با سود ۱۶ درصد و در نقاط روستایی ۱۱ درصد است.

معاون صنایع دستی و هنر‌های سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنابع دستی و گردشگری هرمزگان بیان کرد: برای اشتغال روستایی و عشایر هم ۱۴ میلیارد تومان اعتبار با سود ۶ درصد در نظر گرفته شده است.

بناوند با اشاره به اینکه تسهیلات با بازپرداخت ۶ ساله به متقاضیان پرداخت می‌شود، عنوان کرد: متقاضیان برای دریافت تسهیلات صنایع دستی و گردشگری به سامانه کارا مراجعه و طرحشان را ثبت کنند.

معاون صنایع دستی و هنر‌های سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان در پایان گفت: پس از بررسی فنی طرح متقاضیان برای پرداخت تسهیلات به بانک‌های عامل استان معرفی می‌شوند.

منبع : ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات پیشنهادی برای شما

مطالب مرتبط
هدیه سازمانی و روانشناسی رنگ‌ها
هدیه سازمانی و روانشناسی رنگ‌ها
صنایع دستی دکوری برای اتاق پذیرایی
10 صنایع دستی زیبا برای تزئین اتاق پذیرایی
تاثیر هدیه تبلیغاتی بر روی برندینگ شما
هدایای تبلیغاتی خوب چگونه باعث موفقیت برند شما می شوند؟
معرفی ست گلدان فیروزه کوبی
معرفی 6 ست هدیه گلدان فیروزه کوبی زیبا برای هدیه دادن
زیباترین دیزاین ها برای چیدن سفره هفت سین در دفتر کار
زیباترین دیزاین‌ ها برای چیدن سفره هفت سین در دفتر کار + معرفی پنج ست هفت سین زیبا برای هدیه به کارمندان
سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
علاقه مندی ها
0 موارد محصول
حساب کاربری من