صنایع دستی: بهترین هدایای تبلیغاتی

زمان مطالعه: 7 دقیقه
هدایای تبلیغاتی صنایع دستی
در این مقاله میخوانید

حتما شما نیز بارها شاهد بوده‌اید که سازمان یا شرکتی به شما هدایایی را به مناسبت‌های مختلف اهدا کرده است‌. اگر دقت کرده باشید بر روی این هدایا نام آن سازمان یا شرکت نیز حک شده است. این هدایا که بیشتر جنبه‌ی تبلیغاتی دارند باعث می‌شوند شما با دیدن آن، به یاد آن سازمان بیافتید. از طرفی  دیگران نیز با دیدن این هدایا با شرکت یا رابطه‌ی شما با آن‌ها آشنا خواهند شد.

هدایای تبلیغاتی راهی هستند تا شما سازمان، شرکت یا برند خود را به دنیا معرفی کنید. از طرفی این هدایا نشان‌دهنده‌ی حسن سلیقه‌ی شما است. حال تصور کنید این هدایا، نه تنها نشانی از سلیقه، نام و نشان برند و شرکت شما باشد، بلکه تکیه بر هنری اصیل زده باشد. صنایع دستی، هدیه‌ای است که نام شرکت و سازمان شما را سرفراز دارد.

 

هدایای تبلیغاتی چیست؟ چرا باید هدیه تبلیغاتی بدهیم؟

بسیاری از سازمان‌ها یا شرکت‌ها به منظور بازاریابی، از هدایایی استفاده می‌کنند که نام یا لوگوی شرکت را بر روی آن حک کرده‌اند.  سازمان‌ها از این هدایا استفاده می‌کنند تا بدین طریق پیوند میان خود و مشتری را مستحکم‌تر کنند.

سازمان‌ها در مناسبت‌های مختلفی از قبیل عید باستانی نوروز، یا سال نوی میلادی، برای مشتریان مسیحی یا غیر ایرانی خود، هدایایی را ارسال می‌نمایند. با ارسال هدایا، سازمان‌ها احترام خود را به مشتریان خود ابراز می‌کنند. در عوض به نحوی غیر مستقیم نام  و برند خود را به مشتریان یادآوری می‌کنند.

این هدایای تبلیغاتی تنها به مناسبات مختلف به مشتریان و سازمان‌های دیگر اهدا نمی‌شود. از این هدایا در کنفرانس‌ها یا نمایشگاه‌ها نیز می‌توان برای جلب مشتریان جدید استفاده نمود. حتی به عنوان پیشکش برای بدرقه‌ی مشتریان خارجی نیز از این هدایا استفاده می‌شود.

هدایای تبلیغاتی نه تنها گزینه‌ای برای شناساندن و یاد‌‌اوری نام برند محسوب می‌شود، بلکه نشان از سلیقه و حسن انتخاب سازمانی دارد که هدیه را تهیه نموده است. حال اگر این هدایا، نه تنها حامل نام شرکت باشند، بلکه خود نیز از ارزش ذاتی برخوردار باشند، به خوبی می‌توانند نظر مساعد مشتری را به خود جلب کنند. بهترین هدیه‌ی تبلیغاتی که یک شرکت می‌تواند اهدا نماید، صنایع دستی است.

صنایع دستی و هنر

تابه‌حال با خود اندیشیده‌اید در زمانه‌ای که زندگی شهرنشینی و انواع استرس‌های محیطی ما را از همه سو احاطه کرده است، چه چیزی می تواند خستگی را از جسم و جانمان بزداید و آرامش را به روح و جانمان بازگرداند؟

شاید به جرات بتوان گفت تنها پاسخ این سوال در هنر نهفته است. این هنر است که بیننده را از زمان و مکان رهایی می‌بخشد و او را غرق در نقش و رنگ می‌کند. به روح بیننده جلا می‌دهد و به گونه‌ای عمل می‌کند که گذر زمان پیش چشم او رنگ می‌بازد.

ایران سرزمینی است که از دیرباز هنر هنرورانش در دنیا زبانزد است و بازی نگارگرانش با طرح‌ها و نقش‌ها و رنگ‌ها، هر بیننده ای را مسحور خود می کند. این زیبایی ها در صنایع دستی به اوج خود می رسد و هنرمند سازنده، نیمی از وجود خود را با عشق با صنایع دستی خود در هم می‌آمیزد و از جان بخشی به آنچه شئ نیست بلکه پاره ای از روح اوست، جان می گیرد.

 

صنایع دستی و رسم هدیه دهی

هدیه دادن یکی از ارزشمندترین رسومات فرهنگی بشر است که ارتباط میان هدیه دهنده و هدیه گیرنده را تقویت می کند و یاد و خاطره درکنارهم بودن ها را جاودان می سازد و به گیرنده نشان می دهد هدیه دهنده، قدردان کارهای اوست و به زیباترین شکل در پی ماندگار کردن یاد و خاطره این ارتباط در ذهن اوست.

 

هدیه تبلیغاتی صنایع دستی

چه هدیه ای بهتر از صنایع دستی ؟ آنچه از هنر سرچشمه گرفته و روح را جلا می دهد و آرامش را با خود به ارمغان می آورد؟ چه چیزی بهتر از روح یک هنرمند که در تار و پود اثرش بافته شده است می تواند ما را با زیبایی احاطه کند و ما را هرچه بیشتر به ذهن غنی و هنرپسند هدیه دهنده واقف سازد؟ به راستی هیچ!

صنایع دستی امروزه از جایگاه بالایی در سراسر جهان برخوردارند. هر کس به خوبی می‌داند که صنایع دستی نه تنها تکیه بر فرهنگ هزار ساله‌ی هر جامعه زده است، بلکه بیش از آن، نشان‌دهنده‌ی هنر دست سازنده است.

در پس هر قطعه از صنایع دستی، ساعت‌ها تلاش بی وقفه‌ای خوابیده است که در ترکیب با ذوق و هنر، تبدیل به اثری بی‌بدیل شده است. این اثر نه تنها زیبایی‌اش چشم هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند، بلکه سراسر وقار و آرامشی است که قلب بیننده را نیز تسخیر می‌کند. صنایع دستی، حاوی پیام صلح بوده و پرچم فرهنگ پشت سرش را بالا نگه داشته است.

ایران سراسر فرهنگ و ذوق و سلیقه است. تنوع صنایع دستی توانسته است این فرصت را در اختیار سازمان‌ها قرار دهد تا با نهایت احترام، بالاخص برای مشتریان فراسرزمینی خود، صنایع دستی را انتخاب نمایند که در خور شان‌‌‌ و سلیقه‌ی مشتری خود باشد. این صنایع دستی نه تنها می‌تواند حاوی پیام صلح و دوستی برای طرف مقابل باشد، بلکه می‌تواند در گوشه‌ای از اتاق وی، زیبایی را به یادگار بگذارد.

صنایع دستی مانند برخی از هدایا مانند تقویم یا مواردی از این قبیل نیست. نه تنها هدیه‌ای منحصر به فرد است که هر سازمانی آن را به عنوان هدیه در اختیار مشتریان قرار نمی‌دهد، بلکه می‌تواند به عنوان وسیله‌ای زینتی بر روی میز یا طاقچه‌ای قرار گیرد و با جلوی چشم بودن، هر لحظه سازمان را به ذهن مشتری متبادر کند.

از طرفی این صنایع دستی هستند که نشان از طبع بالای سازمان دارند. به مشتری نشان می‌دهند که سازمان تکیه بر فرهنگی چند هزار ساله دارد و برای هر هنری ارزش قائل است. نشان از اعتماد به نفس سازمان دارد و به مشتری اینگونه القا می‌کند که سازمان از آنی که هست، رضایت دارد و به خود می‌بالد. برای مشاهده محصولات تبلیغاتی ما، صفحه هدیه تبلیغاتی صنایع دستی را مشاهده نمایید.

 

انواع صنایع دستی برای هدیه تبلیغاتی

تنوع فرهنگ و هنر ایرانی، گستره‌ی پهناوری را در اختیار سازمان‌ها قرار می‌دهد تا بسته به بودجه‌ی خود و اهمیت مشتری، بتوانند بهترین گزینه را انتخاب کنند. دامنه‌ی این انتخاب تنها در حیطه‌ی جنس نیست. تنوع رنگی یا کاربری هر قطعه از صنایع دستی، در کنار استفاده از متریال‌های گوناگون، هم لذت انتخاب را دو چندان می‌نماید؛ هم دریافت هدیه را فرحبخش می‌کند.

فیروزه کوبی

فیروزه کوبی که اصفهان خاستگاه اصلی آن است، از جمله صنایع دستی ارزشمندی است که با نشاندن قطعات کوچک فیروزه بر  سطح ظرف‌ها و زیورآلات ساخته شده از آلیاژهای مختلف، زیبایی چشم‌گیری را به خود گرفته است.

میناکاری

میناکاری هنر ظریفی است که به نقاشی و تزئین ظروف و آلیاژهای طلا، مس و نقره اشاره دارد. بهترین میناکاری‌ها مربوط به اشیا با جنس طلا است.

مس و پرداز

رشته‌ی اتصال بین هنر میناکاری و مسگری، مس و پرداز است. با این حال که این هنر جایگاهی چندین هزار ساله ندارد، اما چنان زیبا و چشم نواز است که می‌تواند جزو گزینه‌های برتر برای هدایای تبلیغاتی محسوب شود.

 

 

ماندگاری نام سازمان با هدیه سازمانی نفیس

یکی از راههای ماندگار شدن سازمان در دل کارکنانش و پایبند کردن او به سازمان، توجه به بعدی از انسان است که در وهله اول کمتر به چشم می آید؛ اما همواره اثرگذارترین جنبه بر عملکرد پرسنل است. به راستی پدر علم مدیریت سازمانی به بهترین وجه گفته است که “مدیریت، حکومت بر سازمان نیست، بلکه نشستن بر قلب های کارکنان سازمان است.”

بدیهی است توجه به روحیه پرسنل و قدردانی از عملکرد آنان می تواند تاثیری ماندگار و همیشگی بر قلبهای آنان و خانواده شان داشته باشد و همین امر موجب می‌شود کارکنان با دل و جان در راه تعالی سازمانی بکوشند و سازمان را از آن خود بدانند، نه صرفا یک محیط کار فیزیکی. و هدیه سازمانی و علی الخصوص صنایع دستی ، می‌تواند به این امر کمک زیادی کند.

چرا باید از صنایع دستی به عنوان هدایای سازمانی استفاده کنیم؟

همانگونه که پیش از این هم تاکید کردیم، انتخاب هدیه ای که سرشار از هنر باشد و ارزش معنوی آن برای همیشه در ذهن مخاطبش ماندگار شود، نشانگر زیرکی هدیه دهنده است که با یک تیر چند نشان می زند: با هدیه سازمانی صنایع دستی، هم هدیه می‌دهد، هم هنر را در همه جا تجلی می‌بخشد و هم با ذکر نام سازمان خود در پایین اثر هدیه، خود را به عنوان سازمانی هنردوست به بینندگان معرفی می نماید؛ و مهمتر از همه استفاده از هدایای تبلیغاتی می‌تواند کارکنان سازمان را که مهمترین سرمایه سازمانی هستند، پایبند لطف خود سازد و موجبات ماندگاری آنان در سازمان را فراهم آورد.

 

صنایع دستی بهترین هدیه سازمانی

بنابر مطالبی که بالاتر ذکر شد، می‌توان گفت یکی از بهترین هدایایی که می تواند توسط مدیریت سازمان برای کارکنان انتخاب گردد، صنایع دستی است. صنایع دستی که می‌تواند شامل انواع و اقسام محصولات نساجی (پارچه های دست بافت، رنگ و رنگرزی، رودوزی های سنتی، چاپ های سنتی، سفره های سنتی قلمکاری، ترمه دوزی)، بافت قالی و قالیچه، هنرهای مرتبط با چوب (منبت کاری، مشبک کاری، معرق روی چوب) هنرهای مرتبط با فلز (دواتگری، حکاکی، قلمزنی، ملیله کاری، میناکاری)، سفال و سرامیک، شیشه گری، و نگارگری باشد، نام سازمان را با این اثر هنری پیوند می‌دهد و ماندگار می‌کند و دارنده آن همواره با افتخار از سازمانی که در آن عمر می‌گذراند سخن می‌گوید.

با هدیه دادن صنایع دستی به کارکنان خود می توانید علاوه بر حمایت از هنرمندان صنایع دستی، هنر را هر چه بیشتر در جامعه رواج دهید و نگاه های سردرگم بشری را با رنگ به آرامش بکشانید؛

باشد که صنایع دستی روح بشر را جلا دهد و آرامش را در درون او به ودیعه گذارد و عشق به رنگ و نقش و زیبایی و صنایع دستی این مرز و بوم را به دست آیندگان برساند.

 

کلام آخر

ایرانی به فرهنگ غنی و سرشار از هنر خود می‌بالد. چه خوب است که بتوان این هنر را به سراسر دنیا مخابره کرد.

صنایع دستی نه فقط برای مشتریان خارجی که برای مشتریان ایرانی نیز می‌تواند مانند سکوی پرتاب به سمت موفقیت عمل کند. مشتری خارجی به خوبی می‌فهمد با سازمانی در ارتباط است که نه تنها پشتوانه‌ای عظیم دارد و به آن می‌بالد؛ بلکه از ذوق و هنر نیز برخوردار است و می‌توان به زبان دنیای مدرن با او سخن گفت. اینگونه سازمان‌ها اهمیت هر ذره از هر امری را به خوبی می‌دانند.

مشتریان داخلی نیز می‌دانند شما چه هدیه‌ی ارزشمندی را برای آنان تهیه دیده‌اید‌. این ارزش هم می‌تواند مادی و هم معنوی باشد. هیچ مشتری این دست و دلبازی را فراموش نخواهد کرد. هدیه‌ی تبلیغاتی، یکی از هزاران مسیر برای جلب مشتری است. بهتر است برترین مسیر را برای مشتریان خود انتخاب کنید. مسیری سراسر ذوق، هنر، احترام. مسیری به خوش‌رنگی فیروزه و ارزش طلا!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات پیشنهادی برای شما

مطالب مرتبط
هدیه سازمانی و روانشناسی رنگ‌ها
هدیه سازمانی و روانشناسی رنگ‌ها
صنایع دستی دکوری برای اتاق پذیرایی
10 صنایع دستی زیبا برای تزئین اتاق پذیرایی
تاثیر هدیه تبلیغاتی بر روی برندینگ شما
هدایای تبلیغاتی خوب چگونه باعث موفقیت برند شما می شوند؟
معرفی ست گلدان فیروزه کوبی
معرفی 6 ست هدیه گلدان فیروزه کوبی زیبا برای هدیه دادن
زیباترین دیزاین ها برای چیدن سفره هفت سین در دفتر کار
زیباترین دیزاین‌ ها برای چیدن سفره هفت سین در دفتر کار + معرفی پنج ست هفت سین زیبا برای هدیه به کارمندان
سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
علاقه مندی ها
0 موارد محصول
حساب کاربری من