هدیه شرکتی عید نوروز

زمان مطالعه: 7 دقیقه
هدایای شرکتی عید نوروز
در این مقاله میخوانید

همانطور که می­دانید انسان ها موجوداتی اجتماعی هستند که همیشه ایام با محبت کردن و ابراز عشق و علاقه در تلاش جهت بهبود روابط خود با نزدیکانش بوده اند. رسم بسیار زیبا و پسندیده هدیه دادن یکی از روش های بسیار موثر در القای حس عشق و احترام نسبت به اطرافیانمان، محسوب می­شود. در صورتی که هدیه دادن توام با یک مراسم خاص، از مراسمات شخصی گرفته تا جشن های بزرگ ملی و باستانی، اتفاق بیفتد، قطعا  موجب دو چندان شدن تاثیر آن بر طرف مقابل، خواهد شد. یکی از مراسماتی که هدیه دادن در آن از دیر باز تا کنون رواج داشته، عید باستانی نوروز می­باشد؛ این رسم نشانی  از پیشینه و فرهنگ غنی مردمان این سرزمین محسوب می­شود. هدیه دادن در عید نوروز که در میان مردم به اصطلاح “عیدی دادن” شناخته می­شود، یکی از رسومی است که از جایگاه به خصوصی در فرهنگ مردم ایران زمین برخوردار بوده که خوشبختانه نسل به نسل این آیین تا به امروز کشیده شده است. فرآیند عیدی دادن، موجب استحکام بخشیدن به روابط، ابراز احترام و حسن نیت به اطرافیان و… خواهد شد، از همین رو ما می توانیم از این صفات نیکو در راستای بهبود روابطمان از روابط دوستانه و نسبت های فامیلی گرفته تا روابط کاری، نهایت بهره را ببریم. استفاده از هدایای نوروزی می­تواند در بهبود روابط کاری مجموعه ها و نهایتا پیشبرد هرچه بهتر و بیشتر اهداف شرکت ها و مجموعه ها،  تاثیر چشم گیری بر جای گذارد. هدیه شرکتی عید نوروز می‌تواند خاطره ای خوش از پایان سال کاری و همراه با آرزوی موفقیت و سلامتی در سال جدید باشد. در این مقاله از وبلاگ شرکت صنایع دستی اریسا ما یک راهنمایی جامع برای انتخاب و خرید هدیه شرکتی برای عید نوروز به شما ارائه خواهیم داد. با ما همراه باشید.

 

قدردانی از کارکنان با اهدای هدایای نوروزی:

هدف اصلی از عمل هدیه دادن، چیزی نیست جز ابراز محبت و قدردانی کردن از دیگران، این ” دیگران” می­تواند هرکسی باشد، از شریک عاطفی و دوست گرفته تا شرکای تجاری و کارکنان یک شرکت! همانطور که در مطالب پیشین نیز به آن اشاره کردیم، ایرانیان از گذشته های بسیار دور تا به امروز، عید نوروز را به عنوان فرصتی برای هدیه دادن و ابراز ارادت و احترام خود به دیگران از این طریق، به شمار می­آوردند؛ همچنین بر اساس مجموعه مقالات ارائه شده در حوزه “هدیه سازمانی” و “هدیه تبلیغاتی” در وبسایت اریسا، اهمیت این نوع از هدایا بر کسی پوشیده نخواهد ماند. با توجه به نزدیک شدن به پایان سال و آغاز سال جدید، اکثر شرکت­ها و مجموعه ها، به دنبال تهیه هدیه شرکتی عید نوروز، برای مجموعه خود هستند؛ امیدواریم خواندن مطالب ارائه شده در این مقاله، شما را در راستای انتخاب هدیه­ای درخور نام شرکت و متناسب با جایگاه همراهان کاری شما، مثمر ثمر واقع شود.

شرکت ها و مجموعه های موفق، قطع به یقین از تاثیر هدیه­های شرکتی و هدیه سازمانی بر ایجاد یا بهبود روابط کاری و تجاری، از آگاهی کافی برخوردار هستند، به بیان دیگر می­توان گفت این هدایا به منزله تحفه هایی برای قدردانی و ابراز حسن نیت به کارکنان و مشتریان یک مجموعه به شمار می­روند، چه چیزی بهتر از اینکه این هدایا به مناسبت شروع سال جدید اهدا شوند تا خستگی همراهی یکساله را از تن کارکنان یک شرکت بشوید و آن­ها را برای ادامه همکاری، البته با همت و تلاش بیشتر، در سال جدید ترغیب نماید؟!

همانطور که پیشتر عنوان کردیم، هدیه شرکتی عید نوروز می تواند به نوعی به کارمندان این پیام را منتقل کند که مدیران، قدردان زحمات یکساله آن­ها هستند؛ همین موضوع به تنهایی می­تواند حس ارزشمندی را به کارکنان القا کرده و اشتیاق و انگیزه آن­ها را برای ادامه همکاری با مجموعه بر انگیزد. اگر از دید یک کارمند به قضیه نگاه کنیم، دریافت هدیه ای شایسته از طرف مدیر مجموعه، آن هم در عید نوروز، باعث می­شود تمام تعطیلات عید را به فکر جبران این هدیه بگذراند!

 

چرا به کارکنان شرکتم هدیه ­ی عید بدهم؟

پیش از پاسخ به این سوال، لازم است این نکته را به شما یادآور شویم که تحقیقات نشان می­دهد بیش از 60 درصد از شرکت­های آمریکایی که قطعا ابر شرکت هایی نظیر شرکت اپل، مایکروسافت و… نیز در آن قرار دارند، جهت بهبود عملکرد مجموعه­هایشان از هدیه سازمانی کمک می­گیرند؛ همین موضوع به تنهایی می­تواند بیانگر اهمیت استفاده از انواع هدیه سازمانی به خصوص هدیه شرکتی عید نوروز باشد، با این وجود در ادامه مطلب به مهمترین دلایل استفاده از هدیه شرکتی عید نوروز، اشاره خواهیم کرد.

ایجاد یک خاطره زیبا در ذهن مخاطب

لحظه ی دریافت هدیه، جزو لحظاتی است که در ذهن انسان تا مدت ها باقی می‌ماند. بخصوص اگر این هدیه در یک مناسبت خاص و بصورت ویژه به او اهدا شده باشد. پس شما نیز فرصت عید نوروز برای اهدای هدیه به کارکنان شرکت خود را غنیمت شمرده و با صرف یک هزینه منطقی و معقول، یک تجربه و خاطره ی زیبا از سال نو برای آنان بیافرینید.

 

تشویق به بهبود عملکرد کارکنان در سال جدید

تنها پرداخت حقوق برای افزایش بهره ­وری و بهبود عملکرد کارکنان مجموعه کافی نیست، چراکه کارکنان شما در ازای دریافت حقوق مقررشان فعالیت می­کنند، استفاده از هدیه به عنوان پاداش خارج از قرار داد، می­تواند نقش بسزایی در بهبود عملکرد آن­ها ایفا کند؛ شاید دانستن این نکته، دلیل قانع کننده­ای جهت استفاده از هدیه شرکتی عید نوروز باشد. اهدای هدایای پایان سال، به منزله ی تشکر از زحمات آن ها و امید به همکاری و عملکرد بهتر آنان در سال جدید است.

 

عید نوروز، جولانگاه هدایای شرکتی بی کیفیت

متاسفانه در سال های اخیر، استفاده از کالاهای بی کیفیت چینی، به عنوان هدیه تبلیغاتی و هدیه سازمانی، بسیار رواج یافته است. کیفیت پایین این محصولات سبب شده تا ماندگاری آن­ها به حداقل میزان ممکن رسیده و پس از چندبار استفاده، کارآیی خود را از دست بدهند؛ از آنجا که معمولا این نوع از محصولات، ارزش مادی چندانی هم ندارند، بالافاصله دور ریخته خواهند شد، این موضوع به منزله این است که شما، بودجه تخصیص یافته به بخش هدایای تبلیغاتی و هدایای سازمانی شرکت یا مجموعه خود را دور ریخته اید، بنابراین میزان کیفیت کالاهایی که قرار است به عنوان هدیه سازمانی و هدیه شرکتی عید نوروز مورد استفاده قرار گیرند، بیش از آنچه تصور کنید، حائز اهمیت است.

از دیگر گزینه هایی که به وفور از آن­ها به عنوان هدیه سازمانی و هدیه تبلیغاتی استفاده می­شود، می­توان به  سالنامه­ها، انواع و اقسام تقویم ها و… اشاره کرد؛ ولی جالب است بدانید این هدایا نه تنها در راستای برآورده ساختن اهداف شرکت از اهدای هدایای سازمانی، موفق نیستند، بلکه ممکن است مضراتی نیز برای برند شرکت شما به دنبال داشته باشند. از جمله مهم ترین این معایب می­توان به هزینه نسبتا بالای چاپ آن­ها نسبت به اثر بخشی پایین سر رسید­ها، تقویم­ها و… اشاره کرد، چراکه با توجه به افزایش بی سابقه قیمت کاغذ در سال­های اخیر، چاپ این چنین اقلامی، بسیار گران تمام خواهد شد، که به بودجه نسبتا سنگینی نیاز دارد؛ از طرفی، پس از رسیدن به دست مخاطب نیز ممکن است تا مدت­ها بلا استفاده در گوشه­ای رها شوند یا در بهترین حالت به عنوان دفترچه یادداشت مورد استفاده قرار گیرند.

لازم است بدانید، استفاده از هدیه شرکتی عید نوروز بی­کیفیت، به نوعی می­تواند توهین و بی احترامی، به مخاطب تلقی شود، بنابراین در یک جمله می­توان لب مطلب را ادا کرد، “ندادن هدیه، بهتر از استفاده از کالاهای بی­کیفیت به عنوان هدیه سازمانی و هدیه تبلیغاتی است.”

 

به فکر یک هدیه شرکتی ماندگار برای عید نوروز باشید

ماندگاری هدیه سازمانی، موضوعی است که هم از دید هدیه دهنده و هم از منظر شخص دریافت کننده، از اهمیت زیادی برخوردار است؛ همانطور که در قسمت پیشین نیز به آن پرداختیم، سالنامه­ها یا همان سر رسیدها، خودکارهای تبلیغاتی، هدایای بی کیفیت چینی و… از جمله مرسوم ترین انواع هدیه سازمانی و تبلیغاتی به شمار می­روند؛ این نکته سبب شده تا با آغاز سال جدید، در خانه هر کدام از ما، چندین و چند سالنامه تبلیغاتی وجود داشته باشد، همین موضوع به تنهایی نشان دهنده نامناسب بودن این اقلام جهت هدیه شرکتی عید نوروز و سایر هدایای سازمانی مرسوم، می­باشد، چراکه نهایتا یک یا دو عدد از این سررسیدها به کارمان خواهد آمد. از طرف دیگر، از آنجا که این سالنامه ها برای یک سال به خصوص طراحی شده اند، منقضی می­شود، بنابراین این محصولات، پس از گذشت یکسال عملا بی ارزش خواهند شد؛ از این رو صراحتا می­توان گفت سررسیدها و سالنامه­ها، قادر به برآورده ساختن اهداف طولانی مدت شرکت یا مجموعه، از اهدای هدایای سازمانی نخواهند بود؛ از آنجا که ماندگاری نام برند و مجموعه شما، از مهم­ ترین اهداف نهفته در پشت هدیه سازمانی و هدیه تبلیغاتی محسوب می­شود، ماندگاری این هدایا از اهمیت بالایی برخوردار است.

کاربردی بودن در کنار ماندگاری بالای هدایای سازمانی و تبلیغاتی نظیر هدیه شرکتی عید نوروز، سبب می­شود تا مخاطب به مدت مدیدی از این هدایا به نحو احسن بهره برده و هر بار که چشمش به آن بیفتد، برند و مجموعه شرکتی شما را یادآور شود، همین موضوع موجب ثبت برند در ذهن مخاطب و افزایش وفاداری آن­ها نسبت به مجموعه خواهد شد.

 

نکات مهم هنگام انتخاب هدیه شهدیرکتی عید نوروز

با نزدیک شدن به عید نوروز، اکثر ارگان های خصوصی و دولتی، کارخانجات، شرکت­ها و… در صدد تهیه هدیه شرکتی عید نوروز برای همکاران، کارمندان، شرکای تجاری و مشتریان مجموعه خود هستند. از آنجا که هدایای سازمانی و هدیه های تبلیغاتی، در واقع نماینده مجموعه شما در دست مخاطبتان، محسوب می­شود، از این رو لازم است نهایت سلیقه، خلاقیت و دقت خود را جهت خرید هدیه شرکتی و هدیه تبلیغاتی به کارگیرید. از جمله مهمترین نکاتی که هنگام خرید هدیه شرکتی عید نوروز می­بایست مورد توجه قرار گیرد، می­توان به موارد زیر اشاره کرد:

1.کاربردی بودن

2.خاص و بی بدیل بودن

3. از هماهنگی لازم با عید نوروز برخوردار باشد، یا دست کم المانی که نشان دهنده عید نوروز باشد را دارا باشد.

3. تولید داخل باشد. همچنین بهتر است هدیه ای که انتخاب میکنید باید با فرهنگ و هنر ایرانی سازگار بوده و حال و هوای عیدی سال نو داشته باشد.

4.از کیفیت مطلوب برخوردار باشد.

مجموعه اریسا با در اختیار گذاشتن مجموعه بسیار متنوع و بی نظیری از محصولات، کار شما را در انتخاب هدیه سازمانی و تبلیغاتی عید نوروز بسیار آسان ساخته است؛ شما می­توانید با نشستن در محیط کاری خود و تنها با کلیک کردن سفارشات خود را ثبت نمایید و از تاثیر حیرت آور این هدایا بر رونق کسب و کارتان نهایت بهره را ببرید.

 

صنایع دستی ایرانی، بهترین گزینه برای هدیه شرکتی عید

با توجه به مطالب قبل، صنایع دستی را می­توان یکی از بهترین گزینه ها جهت هدیه شرکتی عید نوروز برگزید؛ چراکه این محصولات، از اکثر فاکتورهای لازم جهت یک هدیه سازمانی ایده آل، نظیر کاربردی بودن، ماندگاری بالا، موافق با سلیقه ایرانی، تنوع بسیار گسترده و…  برخوردار هستند. به صورت کلی می­توان گفت صنایع دستی ایرانی که بعضی از آن­ها از پیشینه و قدمتی چند صد ساله و حتی چند هزارساله برخوردارند، به لطف تکثیر و تنوع کم نظیر، جلوه بصری فوق العاده و طراحی های ظریف و چشم نوازی که دارند، می­توانند نظر هر بیننده­ای را به خود معطوف سازد؛ به علاوه این محصولات، در کنار جذابیت بصری که موجب استفاده­ تزیینی از آن­ها شده است، بسیار کاربردی بوده و در زندگی روزمره مردم بسیار به کار خواهد آمد، ظروف صنایع دستی پذیرایی، ظروف طراحی شده برای سفره هفت سین، انواع ساعت­های ساخته شده به وسیله این هنر و… من جمله این صنایع زیبا و در عین حال کاربردی به شمار می­روند. از طرف دیگر، ازآنجا که عید باستانی نوروز و صنایع دستی ایران، هر دو ریشه در تاریخ و فرهنگ این مرز و بوم دارند، از یک هماهنگی بی نظیر برخوردار هستند؛ همین موضوع، دلیل محکمی است بر استفاده از صنایع دستی برای هدیه شرکتی عید نوروز. از آنجا که صنایع دستی به منزله سند هویت ملی یک کشور محسوب می­شوند، از ارزش معنوی بسیار بالایی برخوردارهستند و در صورت استفاده از آن به عنوان هدیه سازمانی، از دیدگاه مخاطب، ارزشی به مراتب بالاتر از هزینه ­ای که جهت تهیه آن پرداخت کرده اید خواهد داشت. حمایت از هنرمندان نیز، از دیگر نکات مثبتی است که در قبال انتخاب هدیه سازمانی صنایع دستی نوروز، عایدمان خواهد شد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات پیشنهادی برای شما

مطالب مرتبط
معرفی ست گلدان فیروزه کوبی
معرفی 6 ست هدیه گلدان فیروزه کوبی زیبا برای هدیه دادن
زیباترین دیزاین ها برای چیدن سفره هفت سین در دفتر کار
زیباترین دیزاین‌ ها برای چیدن سفره هفت سین در دفتر کار + معرفی پنج ست هفت سین زیبا برای هدیه به کارمندان
آداب و رسوم و سنت های هدیه دادن در سرتاسر جهان
آشنایی با سنت‌های هدیه دادن در سراسر جهان
ایده خرید هدیه عید نوروز برای عروس
16 ایده خرید هدیه عید نوروز برای عروس
هدیه برای همسر عاشق قهوه
برای کسی که عاشق قهوه‌ است، چه کادویی بخریم؟
سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
علاقه مندی ها
0 موارد محصول
حساب کاربری من