آموزش صنایع دستی

بهترین انتخاب برای هدیه تبلیغاتی چیست؟

بهترین هدیه تبلیغاتی چیست

چرا اصلا باید هدایای تبلیغاتی بدهیم؟ 

قبل از آنکه بخواهیم بدانیم بهترین انتخاب برای هدیه تبلیغاتی چیست، پیشنهاد میکنیم دو نوشته زیر را حتما بخوانید:

برای انتخاب هدایای تبلیغاتی مناسب این نکته ها را رعایت کنید

برای سازمان خود چه هدیه تبلیغاتی انتخاب کنیم

چرا باید هدیه تبلیغاتی بدهیم

بهترین هدیه تبلیغاتی چیست؟

به عنوان یک مدیر بازاریابی و تبلیغات، وقتی صحبت از هدیه به مشتریان، کارمندان و مدیران میشود میبینید که انتخاب های مختلفی برای هدیه دادن دارید. از یک سررسید تا یک پک نفیس از صنایع دستی. در نوشته های قبلی راهنمایی جامعی در خصوص انتخاب هدیه تبلیغاتی مناسب کردیم که پیشنهاد میکنیم حتما بخوانید. انتخاب بهترین هدیه تبلیغاتی بستگی زیادی به فعالیت شما و مخاطبین شما دارد، پس نمیتوان نسخه ی واحدی برای همه نوشت. بهترین انتخاب برای شما شاید برای فرد دیگری بهترین انتخاب نباشد.

از آنجا که تخصص ما صنایع دستی است، در این نوشته سعی میکنیم ویژگی های صنایع دستی را به عنوان یک هدیه تبلیغاتی مناسب بیان کنیم. البته  درست هست که نمیتوانیم مدعی باشیم صنایع دستی برای شما بهترین انتخاب است ولی میتوان گفت که صنایع دستی ایرانی اگر بهترین انتخاب برای هدیه تبلیغاتی شما نباشد بدون شک یکی از بهترین انتخاب هاست که شما را در ذهن هدیه گیرنده برای سالهای سال ماندگار میکند.
در این نوشته با ما همراه باشید.

 

ویژگی های صنایع دستی به عنوان یک هدیه مناسب تبلیغاتی

از جمله ویژگی هایی که صنایع دستی کشور را به عنوان هدایای تبلیغاتی ارزشمند می سازد عبارت است از:

– صنایع دستی ایرانی زمینه ای برای حفظ میراث فرهنگی و سنتی این کشور کهن است که ریشه ی آن را می توان در اعتقادات مذهبی ملت ایران، باورهای قومی قدیمی و نیز قدرت ابتکار و خلاقیت و استعداد استادکاران ایرانی یافت.

-بخش بزرگی از مواد اولیه ی مصرفی این محصولات از منابع داخلی قابل تامین است؛

– این محصولات هیچ شباهتی به یکدیگر و یا محصولات خارجی ندارند و به قولی تک هستند؛

– تقریبا کل یا بخشی از مراحل اصلی تولید صنایع دستی به وسیله ی دست و وسایل یدی و سنتی صورت میگیرد؛

– استفاده از صنایع دستی به عنوان هدایای تبلیغاتی قسمت عمده ای از نیازهای داخلی را براورده می سازد.

 

صنایع دستی بهترین هدیه تبلیغاتی

ویژگی های صنایع دستی به عنوان هدایای تبلیغاتی از نظر اقتصادی:

– ساختن مراکز تولید صنایع دستی بسیار سهل و آسان است؛

– نیازی به سرمایه های کلان برای تولید این سبک محصولات وجود ندارد؛

– این «هنر – صنعت» نقش به سزایی در امر کارآفرینی ایفا می کند؛

– صنایع دستی از ارزش افزوده ی بالایی برخوردار است؛

– صنایع دستی جنبه های هنری و تزئینی بسیاری دارند؛

– صنایع دستی از نظر جلب توریست و برای هدف صادرات از قابلیت بالایی برخوردارند، پس می توانند به عنوان هدایای تبلیغاتی انتخاب مناسبی باشند.

 

بسته بندی صنایع دستی ایرانی برای ارسال هدایای تبلیغاتی:

بسته بندی صنایع دستی ایرانی به شکل کلی از جایگاه ویژه ای برخوردار است. همه ی ما، هر یک کمتر یا بیشتر با صنایع دستی  ایرانی آشنایی داریم. اما اگر نگاهی کلی به نحوه ی فروش آن ها در بازار بیفکنیم در خواهیم یافت که فروش آن ها بی شباهت به ماهیت خودِ محصول نیست، یعنی به طور “سنتی” است. منظور از فروش به شکل سنتی نیز، پیچیدن آن کالا های بسیار با ارزش و مهم، در کاغذ و پلاستیک و ارائه ی آن به همان شکل به مشتریان است.

صنایع دستی ایرانی هم زمان با این که از ارزش مادی و هم چنین معنوی برخوردار است، ولی پیشرفت چندانی در عرصه ی بسته بندی آن ها را شاهد نبوده ایم و شاید بتوانیم اقرار کنیم که فقط تعداد انگشت شمار و محدودی از فعالان این عرصه، پا را از محدوده ی سنتی بالاتر نهاده و رویکردی جدید نسبت به ارائه ی آن ها داشته اند.

چون این صنایع معمولا به عنوان کادو خریداری می شوند پس به بسته بندی هایی شایسته ی ارزش آن ها احتیاج دارند.

 

صنایع-دستی-در-بسته-بندی-نفیس

اهمیت بسته بندی صنایع دستی به عنوان هدایای تبلیغاتی:

اگر افراد مشغول در این عرصه به بسته بندی مناسب و مطلوب مخاطب نیندیشند هرگز نخواهند توانست به جهانی کردن این صنعت فکر کنند و یا به فکر صادرات آن محصولات باشند. چون یکی از اصلی ترین فاکتور های موفقیت در فروش در امر صادرات، بسته بندی با کیفیت محصولات می باشد.

هنگامی که تصمیم می گیریم محصولی را برای خودمان یا به عنوان هدایای تبلیغاتی از بازار خریداری کنیم، اولین موضوعی که آن را مد نظر قرار می دهیم و خواسته یا نا خواسته به چشم ما می آید ظاهر آن هدیه یا به طور کلی بسته بندی ظاهری آن است. به ویژه در خصوص مواردی که زیبایی و بهداشت آن ها مد نظر قرار دارد. ولی وقتی که قرار است محصولی را برای کادو دادن برگزینیم علاوه بر موضوع کاربردی بودن، همیشه نوع ارائه، تحویل و یا بسته بندی آن از اهمیت بالایی برخوردار است.

یک بسته بندی مطلوب در هنگام اهدای هدایای تبلیغاتی، ارزش ظاهری کادوی ما را افزون خواهد نمود و در ذهنیت مخاطب مان تاثیر به سزایی خواهد گذاشت.

عواملی مانند جنس، مدل و رنگی که به هدف بسته بندی کادو انتخاب می کنیم، احساس و یا منظورمان را به مخاطب مد نظر القا خواهد کرد. از این رو با یک گزینش هوشمندانه می توانیم احساس، منظور یا هدف های خصوصی و یا سازمانی خودمان را به مخاطبین، مشتریان و یا کارکنان ارائه دهیم.

 

نکات مهم در بسته بندی صنایع دستی

عملکرد: حفاظت

از اصلی ترین وظایف ابتدایی بسته بندی کادو ها به عنوان هدایای تبلیغاتی یا برای هر منظور دیگر، حفاظت از محصول مورد نظر است. برای مثال، مواد غذایی بایستی تا مرحله ی خرده فروشی در بازار و رسیدن به دست مشتری، از خرابی و وارد آمدن هر گونه صدمه  محفوظ بمانند. یا هر محصولی که از نظر مادی  یا معنوی دارای ارزش بالایی هستند باید با هدف حفظ آن ها از ضربه های مهلک احتمالی، در بسته بندی های مطمئن قرار داده شوند.

هدیه تبلیغاتی نفیس

 

جذابیت: به من نگاه کنید.

نحوه ی بسته بندی هر محصولی نخستین عاملی است که می تواند ذهن دریافت کننده را به سمت خود جلب  کند. و همین سبب می شود که تولید کننده ها و تامین کننده ها همیشه به دنبال طرح ها، دیزاین ها و علائمی برای ارتقا دادن به جذابیت ظاهری هدایای تبلیغاتی خود باشند. این علائم را می توان نمود های بصری یا دیداری نام نهاد.

وسایل بسیاری با این اهداف در بازار موجود هستند که می توان از آنها برای به وجود اوردن و یا بالا بردن این نمود بصری و در نهایت بیشتر دیده شدن هدایای تبلیغاتی بهره برد. این وسایل و ابزار شامل: کاغذ رنگی، رنگ، لوگو های معنا دار و … هستند که به سهولت قابل دسترسی و استفاده اند.

                                                        

برندینگ: با به وجود آوردن تمایز ها

بسته بندی هدایای تبلیغاتی در حقیقت امضای سازمان های تولید کننده یا تامین کننده روی آن ها است. پس بسته بندی کالا ها این قابلیت را به محصول می دهد تا هر چه بیشتر شناخته شوند که خود کمک بزرگی در عرصه ی برندینگ محسوب می شود، تا جایی که مخاطب مورد نظر فقط با دیدن بسته بندی تشخیص می دهد محصول دریافت شده تولید کدام کارخانه و هدیه ی تبلیغاتی کدام سازمان است. این مسئله در مورد تمام صنایع دستی که به عنوان هدایای تبلیغاتی استفاده می شود صدق می کند.

 

برندینگ مناسب در هدایای تبلیغاتی

ویژگی های یک بسته بندی استاندارد در صنایع دستی

در ادامه ویژگی های یک بسته بندی استاندارد صنایع دستی با هدف ارسال به عنوان هدایای تبلیغاتی را بررسی میکنیم.

صنایع دستی ایرانی اغلب کالاهایی هستند که مواد اولیه ی تولید آن ها به علت دشواری در حصول و دست یابی قیمت و ارزش مادی بالایی دارند. برای مثال:

گلیم ها

ظرف های فیروزه کوبی شده

شال پته دوزی

ظرف های میناکاری شده

معرق کاری

خاتم کاری

ملیله دوزی

مشبک کاری

قلم زنی

و…

از این رو بسته بندی هایی که برای دیزاین هدایای تبلیغاتی مورد استفاده واقع می شوند باید دارای خصوصیات متناسب با ارزش آن ها باشند، این خصوصیات عبارتند از:

 

همخوانی با جنسیت کالا و آراستگی بخشی به آن:

اگر هدایای تبلیغاتی که اهدا می کنیم کالایی اصیل، سنتی و هنری است، بسته بندی آن هم باید در همین جهت طراحی شده باشد. پس نمی توانیم برای کادویی فرهنگی از بسته بندی های شبه به بسته بندی های محصولات دیجیتالی استفاده نماییم.

برای مثال در این گونه بسته بندی ها بهتر است از چوب و پارچه ی ترمه یا دیگر پارچه ها با جنس های سنتی و اصیل استفاده کنیم تا فاکتوری برای زیباتر دیده شدن هدایای تبلیغاتی باشد که بتوان در اکثر مواقع هدایای تبلیغاتی را با خود بسته بندی اش برای زینت بخشی به اطراف مورد استفاده قرار دهیم. برای مثال از بسته بندی های ویترینی بهره می بریم و یا بسته بندی هایی که با پارچه های شکیل دیزاین شده اند را پیشنهاد می دهیم.

 

قابلیت حمل و چیدمان از ویژگی های بسته بندی هدایای تبلیغاتی:

موضوع دیگری که باید در راستای بسته بندی صنایع دستی جهت ارائه به عنوان هدایای تبلیغاتی مورد توجه واقع شود قابلیت حمل آن محصول است. بسته بندی باید به عنوان کمکی برای افزایش این قابلیت باشد نه این که  این موضوع را پیچیده تر از پیش کند. چون غالبا کالا ها در قفسه ی مغازه ها نگهداری می شوند پس بسته بندی ها باید به نحوی طراحی شوند که نگهداری و چیدمان آنها در این نوع قفسه ها که معمولا ارتفاع کمتری دارند و یا حتی قفسه های کتاب در مکان های اداری آسان و ممکن باشد.

 

بسته بندی مناسب صنایع دستی

 

سازگاری با محیط زیست

هر شغلی در هر سازمانی باید خود را در برابر جامعه مسئول یافته و عهده دار مسئولیت های مدنی اجتماعی باشد.
تولید و عرضه ی هدایای تبلیغاتی که با محیط زیست سازگارند من جمله مسئولیت های خطیر اجتماعی هر کسب و کار تولیدی یا مصرفی است. این مسئولیت به خصوص در قسمت صنایع دستی بسیار سنگین تر از سایر محصولات بر دوش مسئولین امر است چون حمایت از صنایع دستی نشان از حمایت از فرهنگ و سنت جامعه است و مسلما از علائم هر فرهنگ برتری حفظ و حراست از محیط زیست است.

با این هدف در دیزاین بسته بندی صنایع دستی به عنوان هدایای تبلیغاتی می توان از چوب و پارچه که قابل بازیافت و استفاده ی مجدد هستند استفاده کرد و از استفاده از پلاستیک به شدت خودداری نمود.

 

 


 

ما در صنایع دستی اریسا پویشی راه انداخته ایم تا سازمان ها و شرکتها به جای هدایای خارجی کالای ایرانی هدیه دهند. و چه کالایی مناسب تر از صنایع دستی ایرانی که هنر دستان هنرمندان ایرانی است.

در این پویش همراه ما باشید.

 


 

محصولات اریسا را میتوانید از فروشگاه صنایع دستی ما دیدن کنید.

چنانچه بودجه ای که برای خرید هدیه سازمانی و هدیه تبلیغاتی خود در نظر گرفته اید مشخص است، برای انتخاب سریع تر میتوانید از دسته بندی قیمتی محصولات اریسا استفاده کنید.

مجموعه برنزی : صنایع دستی تا ۱۵۰ هزار تومان

مجموعه نقره ای : محصولات بین ۱۵۰ تا ۴۰۰ هزار تومانی اریسا

مجموعه طلائی : محصولات بین ۴۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومانی

مجموعه مروارید : محصولات با ارزش ریالی بین ۸۰۰ تا یک میلیون و پانصد هزار تومان

و مجموعه الماس : که شامل آندسته از صنایع دستی اریسا میشود که ارزش ریالی آنها بیشتر از یک میلیون و پانصد هزار تومان است.

چنانچه در هر مرحله احتیاج به مشاوره و راهنمایی داشتید با همکاران ما تماس بگیرید.

نوشته های مرتبط

3 نظر در “بهترین انتخاب برای هدیه تبلیغاتی چیست؟

  1. ای فری گفت:

    عالی بود ، سایت خوبی دارید امیدوارم موفق باشید

  2. Mehdi گفت:

    تبریک میگم ،سایتتون عالیه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.