وبلاگ

آیا هدایای تبلیغاتی هنوز هم برای کسب و کار شما جواب می دهند؟

آیا هدایای تبلیغاتی هنوز هم جواب می دهند؟

هدایای تبلیغاتی هنوز هم در عصر مدرن، می‌توانند باعث جذب مشتریان جدید شوند. آنها قدرتی دارند که شاید در دیگر ابزارهای تبلیغاتی دیده نشوند. می‎پرسید چه قدرتی؟ کمی فکر کنید، یکی از مهمترین ویژگی‌های محصولات تبلیغاتی این است که جنبه هدیه دادن در آنها بسیار پررنگ‎تر از جنبه تجاری بودن است. این در حالی است که هدف اصلی آن افزایش فروش و کسب سود بیشتر است، درست مانند دیگر شیوه‌های تبلیغاتی.

آیا هدایای تبلیغاتی هنوز هم جواب می دهند؟

راهی دور نروید از خودتان شروع کنید. وقتی یک بیلبورد بزرگ تبلیغاتی را در بزرگراه می‏بینید آیا حس نمی‌کنید می‎خواهند با جملات و تصاویر گرافیکی زیبا شما را فریب دهند تا از خدمات یا کالاهای آنها استفاده کنید؟ همین حس فریب دادن سبب می‎شود تا اشتیاقی برای خرید نداشته باشید. حالا اگر همان برند یک هدیه تبلیغاتی به شما بدهد، داستان به طور کلی عوض خواهد شد. شما مشتاقانه از برند مورد نظر نزد دیگران صحبت کرده و تمایل بیشتری برای استفاده از خدمات آنها را دارید. آیا این همان هدفی نیست که در کسب و کار خود به دنبال آن هستید؟ این همان ویژگی‌ است که در سایر ابزارهای تبلیغاتی دیده نمی‎شود. بنابراین هرگز گمان نکنید کالاهای تبلیغاتی هزینه اضافی به شما تحمیل خواهند کرد. اگر از آنها نتیجه نگرفته‎اید، به این معنا است که شیوه استفاده از آنها را نمی‎دانید.

چگونه باید هدایای تبلیغاتی را انتخاب کرد؟

برای انتخاب هدایای تبلیغاتی به چند نکته مهم توجه داشته باشید:

در مرحله اول باید تعیین کنید کالای تبلیغاتی را برای چه کسانی می‎خواهید؟ در واقع باید شناخت درستی از مخاطب خود داشته باشید. اگر جامعه هدف شما، کودکان هستند بنابراین شاید سررسید یا تقویم انتخاب مناسبی نباشد. اگر جامعه هدف بانوان هستند شاید بهتر باشد به سراغ انواع کالای مراقبت از پوست، لوازم خانگی یا صنایع دستی بروید.

به سن مخاطبان خود دقت کنید. آنچه مسلم است خدمات یا کالاهای تجاری شما، سنین خاصی را بیشتر پوشش می‎دهند. برای مثال اگر با سالمندان مواجه هستید، شاید کالاهای ورزشی انتخاب مناسبی نباشد.

به منطقه جغرافیایی و فرهنگ دقت کنید. بسیاری از کالاها در مناطق خاص مورد توجه قرار می‎گیرند و کاربرد دارند.

هدایای تبلیغاتی را کاربردی انتخاب کنید. این نوع از کالاها باید بتوانند نیازی را برطرف سازند.

چگونه می‎خواهید کالای تبلیغاتی را در شبکه توزیع قرار دهید؟

به ازای هزینه‌ایی که برای خرید کالاهای تبلیغاتی کرده‌اید، چه میزان سود پیش‌بینی کرده‌اید؟

پاسخ به این سوالات به شما کمک می‌کند تا به درستی از کالاهای تبلیغاتی برای رونق کسب و کار خود بهره ببرید.

هدایای تبلیغاتی نفیس

یکی از استراتژی‌های مهم در انتخاب کالاهای تبلیغاتی طبقه‎بندی کردن مشتریان است. ممکن است بپرسید آیا درست است برای همه مشتریان از هدایای تبلیغاتی نفیس و ارزشمند استفاده کرد؟ پاسخ قطعا منفی است. هدف از خرید هدیه تبلیغاتی صرف هزینه کمتر و کسب سود بیشتر است. اگر قرار باشد برای همه مشتریان به سراغ کالاهای نفیس بروید، بدون شک با ضرر مواجه خواهید شد. پس راه‌حل چیست؟ شما باید بین مشتریان خاص و گذرا تفاوت قائل شوید. مشتری خاص شخص یا ارگانی است که تجارت با آنها منجر به پولسازی برای شما می‎شود. باید همه تلاش خود را کنید تا این افراد یا سازمان‌ها را به مشتریان وفادار تبدیل کنید. برای این منظور حتما به سراغ هدایای تبلیغاتی باکیفیت و نفیس بروید. مطمئن باشید بیش از آنچه که برای خرید این نوع از کالاها صرف کرده‌اید، به سود خواهید رسید.

توجه به مشتریان خاص نباید سبب شود تا مشتریان گذرا را از دست بدهید. باید سعی کنید با اطلاع رسانی و شیوه‌های بازاریابی آنها را به مشتریان خاص و وفادار تبدیل نمایید. در این شرایط اصلا لازم نیست به فکر تهیه قالیچه ابریشم دست بافت، ست گلدان فیروزه کوبی، ست گلدان مس، گلیم زرع چارک و … باشید. می‎توانید و باید از هدایای بسیار سبک‌تر، اما باکیفیت و کاربردی بهره ببرید. مثلا شاید بهتر باشد به سراغ انواع فلش یا پاورپوینت بروید. حتی می‎توانید از انواع ماگ یا جاسویچی استفاده کنید.

مزایای هدایای تبلیغاتی

شاید بتوان گفت مهمترین مزیت هدایای تبلیغاتی این است که به مشتری و مخاطب خود ثابت می‎کنید که برای او ارزشمند هستید و حواستان به حفظ رابطه است.

هدایای سازمانی تنها برای حفظ مشتریان مورد استفاده قرار نمی‎گیرند. چرا به عنوان یک مدیر به فکر تشکر و قدردانی از پرسنل خود نیستید؟ اگر بتوانید به شیوه‌ایی موثر حس تعلق خاطر را در کارمندان خود تقویت نمایید، مطمئن باشید از ظرفیت و توانمندی‌های آن بسیار بهتر استفاده خواهید کرد.

کالاهای تبلیغاتی در درازمدت در کنار مخاطبان قرار خواهند گرفت و به این ترتیب همیشه جایی برای شما در منزل، محل کار، کیف و جیب مشتری خواهد بود.

در انتخاب این گروه از کالاها اصلا محدودیتی وجود ندارد. هدیه تبلیغاتی می‎تواند «پک دمنوش با قندان و چنته » یا یک «ساعت هشت گوش خاتم تذهیب با صفحه مینا» باشد. شاید بخواهید به سراغ محصولات چرم بروید. محصولات چرمی همواره از جمله کالاهای نفیس و ارزشمند هستند که هرگز از مد نمی‌افتند  و در عین حال حسن سلیقه شما را نشان می‎دهند. برای مثال شاید بخواهید از «ست چرم سه تیکه طرح فیروزه (شامل کیف، جاکلیدی و جاکارتی)» استفاده کنید یا شاید «ست کیف پول و هولدر موبایل و پاوربانک چرم  طبیعی و فیروزه» را ترجیح می‎دهید. می‎بینید چقدر انتخاب‌های متنوع خواهید داشت.

نکات انتخاب هدایای تبلیغاتی

دقت داشته باشید هدایای تبلیغاتی با هدف رونق کسب و کار شما تهیه می‎شوند. بنابراین لازم است به‌گونه‌ایی موثر برند و راه‌های ارتباطی بر روی آن درج شود. به نوع طراحی خود دقت داشته باشد. درج برند یا راه‌های ارتباطی نباید خدشه‌ایی به زیبایی محصول وارد کند، این موضوع در همه کالاهای تبلیغاتی باید رعایت شود، که در مورد کارهای هنری و صنایع دستی از اهمیت بسیار ویژه‌ایی برخوردار است. به این مسئله فکر کنید که چگونه مشتری می‎تواند تنها با یک نگاه به کالای تبلیغاتی با شما ارتباط برقرار کند.

خلاق باشید. فکر نکنید شما تنها شخص یا سازمانی هستید که می‎خواهد از کالاهای تبلیغاتی برای رونق کسب و کار خود بهره ببرد. باید به مشتری ثابت کنید یک سروگردن بالاتر از رقیبان خود هستید و به این دلیل باید انتخاب اول آنها باشید. هدیه تبلیغاتی باید باکیفیت و نفیس باشد و صنایع دستی ایرانی، بهترین گزینه برای هدایای تبلیغاتی و سازمانی هستند.

 

چرا هدیه تبلیغاتی صنایع دستی؟

برای یک کسب و کار ایرانی، چه چیزی بهتر از هدیه صنایع دستی است؟

مسئله ای که هنگام خرید هدیه تبلیغاتی باید به آن توجه داشته باشید، حسی است که هنگام اهدای هدیه به مخاطب منتقل می‌شود. با هدیه دادن صنایع دستی ایرانی حس اصالت، توجه به زیبایی و ظرافت و توجه به فرهنگ و آداب و رسوم اصیل ایرانی را به مخاطب خود منتقل خواهید کرد. این، همان چیزی است که می‌توان از یک هدیه انتظار داشت. در کنار همه ی این ها، یک بسته بندی نفیس و زیبا را نیز در نظر بگیرید که مطابق با فرهنگ ایرانی طراحی شده است. بنابراین اگر می‌خواهید برای مشتریان خود، کارکنان، طرف های بین المللی و … یک هدیه ماندگار و نفیس تهیه کنید، هدیه تبلیغاتی صنایع دستی، می‌تواند تمام انتظارات شما را برآورده سازد. اگر تصمیم به خرید صنایع دستی برای هدایای تبلیغاتی را دارید، بهتر است مقاله راهنمای جامع خرید صنایع دستی را در وبلاگ ما مطالعه کنید تا ضمن آشنایی بیشتر با صنایع دستی ایران، هدیه مناسب با سلیقه و بودجه خود را بیابید.

 

نتیجه گیری

هدایای تبلیغاتی در عصر تجاری حاضر، هنوز هم می‌توانند نقش مهمی در رونق کسب و کار شما و جذب مشتریان جدید داشته باشند. البته توجه داشته باشید که هدیه تبلیغاتی باید بصرفه باشد. منظور از بصرفه بودن، صرفا ارزان بودن هدیه نیست. بلکه منظور، ماندگاری و ارزنده بودن هدیه است. برای شرکت های ایرانی، صنایع دستی یکی از بهترین گزینه های پیش رو جهت اهدای هدیه تبلیغاتی است.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.