وبلاگ

با کمپین تبلیغاتی عید نوروز فروش خود را افزایش دهید

کمپین تبلیغاتی عید نوروز

عید نوروز، باستانی ترین مناسبت ملّی ایرانیان است. شروع سال جدید، می‌تواند فرصتی ویژه جهت بهبود ارتباط با مشتری باشد. همانطور که می­دانید، مدیریت ارتباط با مشتری یکی از اصلی­ترین و حیاتی ترین نکاتی است که در زمینه افزایش فروش و در نتیجه رونق یک کسب و کار، ایفای نقش می­‌کند. بنابراین هرنوع کسب و کار، فارغ از خرد و کلان بودن، برای افزایش فروش و ارتقای مجموعه خود ملزم به رعایت این اصل می­‌باشد. با توجه به اثر مثبتی که اصل مدیریت ارتباط با مشتری در بهبود یک کسب و کار بر جای می­‌گذارد، امروزه این اصل به شدت مورد توجه مدیران مجموعه ­ها و صاحبان کسب و کارها قرار گرفته است. به طوری که در حال حاضر رقابت گسترده­ای بین کسب و کارها به جهت بهبود روابطشان با مشتریان خود در حال شکل گیری می­‌باشد. همانطور که می­دانید مناسبات خاص نظیر عید نوروز را می­توان به منزله یک فرصت به خصوص برای بهبود روابط کاری یک مجموعه با مشتریان، شرکا و… به شمار آورد با راه اندازی کمپین های تبلیغاتی عید نوروز ، تغییر چشمگیری را در فروش مجموعه خود و ارتباط با مشتریان به وجود  آورید؛ در صورتی که شما هم به دنبال راهکارهایی برای تقویت ارتباط­ های مجموعه خود با مشتریانتان و یا جذب مشتری جدید هستید خواندن این مقاله می­تواند کمک شایانی در این خصوص محسوب شود. در این مقاله، ما اهمیت راه اندازی یک کمپین تبلیغاتی نوروزی و راهکار هایی جهت افزایش فروش در عید نوروز را به شما معرفی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

 

عید نوروز ، فرصتی ویژه برای جبران کاستی ها و اختلاف های سال گذشته

عید نوروز، از جایگاهی بسیار ویژه در میان مردن ایران زمین برخوردار است، به همین دلیل می­توان از این عید به عنوان یک بستر مناسب جهت تحت تاثیر قرار دادن مشتریان و به نوعی بازاریابی احساسی استفاده کرد؛ در این نوع بازاریابی، مجموعه­­ ها با اثر گذاری بر احساسات مشتریان، موجب وفاداری آن­ها نسبت به برند و مجموعه خود می‌­شوند؛ با این تفاسیر می توان دریافت، عید نوروز، فرصتی ویژه برای بهبود ارتباط با مشتریان به شمار می‌­رود. هر کسب و کاری ممکن است در طول سال به دلایل مختلف نظیر پر مشغله بودن و…، کم و کاستی ­هایی داشته باشد که منجر به ایجاد اختلاف با مشتریان مجموعه شود؛ عید نوروز، فرصتی استثنایی برای به دست آوردن دل مشتریان و رفع و جبران این کاستی­ ها و از بین بردن کدورت­ ها و اختلاف­ هایی است که در نتیجه این کاستی­ ها به وجود آمده است؛ شما به عنوان مدیر یک مجموعه می­‌توانید، احترامی که برای مشتریان مجموعه خود قائل هستید را در عید نوروز نشان داده و از این طریق ارتباط خود را با آنان بهبود ببخشید، همین موضوع سبب افزایش وفاداری مشتریان به مجموعه خواهد شد.

کوچک ترین سهل انگاری شما به عنوان یک مسئول بازایابی و یا مدیر یک مجموعه در توجه به اهمیت عید نوروز در تحت تاثیر قرار دادن مشتریان، به منزله از دست دادن این فرصت استثنایی در افزایش حس وفاداری در مشتریان و بدست آوردن مشتریان جدید است. هرچه راهکار هایی که در زمینه بهبود روابط خود با مشتریانتان به کار می­‌گیرید خلاقانه­ تر و جذاب­‌تر باشد، بی‌­شک اثر گذاری آن نیز به مراتب بیشتر خواهد بود؛ در ادامه بیشتر به این موضوع خواهیم پرداخت.

 

رقابت تبلیغاتی عید نوروز را جدی بگیرید

فرا رسیدن عید باستانی نوروز، مصادف است با شروع خریدهای نوروزی، شروع سفرها، دید و بازدیدها و هدیه دادن و هدیه گرفتن ها و…، که هر کدام از  این موارد، زمینه ساز یک فروش فوق العاده و به تبع آن رونق هر نوع کسب و کار محسوب می‌­شود. استحکام بخشیدن روابط مجموعه با مشتریان پیشین و جذب مشتریان جدید می­‌تواند کمک شایانی در زمینه افزایش فروش محصولات یا خدمات مجموعه ­و شرکت­ شما به حساب آید. از آنجا که عید نوروز، فرصتی ویژه برای بهبود ارتباط با مشتریان محسوب می­شود، هر ساله در نزدیکی ایام نوروز، بازار رقابت داغی میان برندها و مجموعه ­های مختلف برای جلب نظر مشتریان و به دنبال آن فروش بیشتر، بالا می­‌گیرد. از آنجا که روز به روز بر تعداد مجموعه های رقیب افزوده می­‌شود و با توجه و تنوع و گستردگی خدمات و محصولات، هر لحظه ممکن است گروه بزرگی از مشتریان مجموعه از دست بروند، به عبارت دیگر غفلت شما از عید نوروز، به عنوان یک فرصت استثنایی در حفظ مشتریان سابق، می­‌تواند به معنای عقب افتادن شما از دیگر رقبای کسب و کارتان باشد. از طرف دیگر شما می‌­توانید از غفلت رقبای خود نهایت استفاده را برده و مشتریان آن­ها را نیز مجاب به مراجعه به کسب و کار خودتان کنید.حفظ مشتریان قبلی به  عنوان یک استراتژی موفق در زمینه افزایش فروش عمل می­‌کند، از همین رو امروزه راهکارهای گسترده ­ای از طرف متخصصان برای این موضوع ارائه شده است.

 

چگونه یک کمپین تبلیغاتی برای عید نوروز طراحی کنیم؟

مناسبت­ های ملی، بخصوص جشن باستانی عید نوروز، فرصتی ویژه جهت راه اندازی پویش (کمپین) های تبلیغاتی و جلب توجه مخاطبین به شما می‌رود.

در ادامه چند راهکار برای طراحی یک کمپین تبلیغاتی برای عید نوروز خدمت شما معرفی خواهد شد:

 

تبریک گفتن عید نوروز به مشتریان (با تماس صوتی و یا ارسال پیام)

برقراری تماس با مشتریان برای گفتن تبریک عید، یکی از قدیمی­‌ترین و در عین حال موثرترین روش ­های بهبود روابط مجموعه ­ها با مشتریان آن ­هاست، البته به شرط آنکه شخصی که برای اینکار در نظر گرفته می­‌شود، با به کارگیری ترفندهای مختلف و بازی با کلمات بتواند هدف اصلی اینکار را برآورده ساخته و موجب رنجش خاطر مشتریان نشود؛ . از آنجا که نوروز، فرصتی ویژه برای بهبود ارتباط با مشتریان هر مجموعه و کسب و کاری به شمار می­رود، مدیران عامل و یا مسئولان ارتباط با مشتریان مجموعه­ها، بهترین افراد برای این نوع تبریکات محسوب می­شوند.

اگر تعداد مشتریان شما خیلی زیاد است و فرصت کافی برای برقراری تماس با همه ی آن ها را ندارید، می‌توانید برای آن ها پیام صوتی ارسال کنید. ارسال پیام صوتی را می‌توانید در بستر شبکه های اجتماعی و یا با  استفاده از تلفن­ های گویا (برقراری تماس بصورت اتوماتیک با مشتریان توسط تلفن گویا و انتقال پیام تبریک به آنان) انجام دهید. ولی قطع به یقین، ارسال پیام صوتی ،اثر گذاری یک ارتباط کلامی مستقیم را ندارد. اکیدا پیشنهاد می‌کنیم که اگر خواستید از روش ارسال پیام صوتی استفاده کنید، حداقل سعی کنید که خودتان با مشتریان بزرگ خود بطور مستقیم تماس گرفته و به آنان تبریک بگویید و برای آنان پیام صوتی (در شبکه های اجتماعی و یا توسط تلفن های گویا) ارسال نکنید.

ارسال پیامک حاوی پیام تبریک فرارسیدن سال نو نیز همچون تماس گرفتن با مشتریان جهت تبریک گفتن عید، با تاثیر مثبتی که بر احساسات مشتریان می‌­گذارد، موجب ایجاد یک ارتباط عمیق­ تر بین مشتریان و مجموعه خواهد شد.

 

 

ارائه تخفیفات نوروزی

از آنجا که عید نوروز، فرصتی ویژه برای بهبود ارتباط با مشتریان هر نوع کسب و کاری به شمار می­‌رود، اکثر کسب و کارها به همین منظور، به مناسبت فرارسیدن عید نوروز، محصولات خود را با تخفیف­ های وسوسه برانگیزی ارائه می­کنند، که همین تخفیفات موجب جذب مشتریان زیادی برای مجموعه و افزایش فروش خواهد شد؛ یکی از راه ­های بهبود روابط با مشتریان اطلاع رسانی این تخفیفات به مشتریان قبلی، آن هم به صورت شخصی سازی شده و همراه با اسم مشتری، می­‌باشد. در این صورت شما با یک تیر در واقع دو نشان را خواهید زد. برای افزایش فروش در یک کمپین تبلیغاتی عید نوروز از طریق ارائه کد تخفیف، پیشنهاد می‌کنیم که اگر تعداد مشتریانتان زیاد بوده و یا جامعه هدف کمپین شما وسیع است، برای مشتریان بزرگ خود که خرید های عمده و در حجم بالا انجام می‌دهند کد های تخفیف اختصاصی ایجاد کرده و برای مشتریان کوچک تر، کد های تخفیف عمومی ایجاد کنید.

 

 

اهدای هدایای تبلیغاتی در کمپین تبلیغاتی عید نوروز

یکی از موثر ترین راهکار های راه اندازی یک کمپین تبلیغاتی برای عید نوروز، برنامه ریزی جهت اهدای هدایای تبلیغاتی عید نوروز به جامعه هدف (مشتریان و مجموعه های همکار) است. از زمانی که ایرانیان عید نوروز را جشن می‌گرفته اند، هدیه دادن نیز در عید نوروز رسم بوده است. همین موضوع دلیل محکمی است برای اینکه به فکر اهدای هدایای تبلیغاتی برای عید نوروز باشید. این هدایا نقشی فراتر از یک محصول تبلیغاتی ایفا کرده و با تحت تاثیر قرار دادن مشتریان، وفاداری آن­ ها را نسبت به برند و مجموعه شما بر خواهد انگیخت، همین موضوع سبب ایجاد یک رابطه ی بهتر و عمیق تر بین شما و مشتریان تان خواهد شد. شرکت صنایع دستی اریسا، محصولات ویژه ای جهت هدایای تبلیغاتی عید نوروز ارائه داده است. برای مشاهده این محصولات، لطفا از صفحه هدیه تبلیغاتی عید نوروز بازدید نمایید.

پیشنهاد مطالعه: راهنمای انتخاب و خرید هدیه تبلیغاتی عید نوروز

 

 

ارائه گزارش به مشتریان در کمپین های تبلیغاتی عید نوروز

یک مدیر موفق می‌­داند که ارزش و اعتبار یک مجموعه به مشتریانش است، به طوری که بدون وجود آن­ ها یک کسب و کار عملا بی معنی خواهد بود؛ از همین رو می­بایست از هر فرصتی جهت استحکام بخشیدن به روابط میان مجموعه و مشتریان بیشترین استفاده را برد؛ عید نوروز، فرصتی ویژه برای بهبود ارتباط با مشتریان به شمار می‌­رود. از آنجا که مشتریان یک مجموعه موجب ثبات و یا افزایش فروش خدمات و محصولات یک کسب و کار می­‌شوند، ارائه یک گزارش جامع درباره همکاری هایی که بین مجموعه و مشتری، در سال گذشته صورت گرفته است، می‌تواند راهکاری برای بهبود این ارتباط باشد؛ چراکه در این صورت مشتری به نقش خود در پیشبرد و پیشرفت یک مجموعه پی خواهد برد، به علاوه این عمل موجب القای حس ارزشمندی به مشتری شده و از این طریق موجب ایجاد یک رابطه به مراتب عمیق‌­تر و موثر­تر نسبت به گذشته خواهد شد. پیشنهاد ما این است که همراه با هدیه نوروزی، یک گزارش مختصر و مفید از همکاری هایی که در سال گذشته با مشتری داشته اید، به او ارائه دهید. تهیه و ارائه این گزارش شاید کمی وقت‌گیر باشد، اما یقین بدانید که ارزشش را خواهد داشت.

 

در این مقاله از سری مقاله های وبلاگ شرکت صنایع دستی اریسا، به ارائه ی راهکار هایی جهت راه اندازی یک کمپین تبلیغاتی برای عید نوروز پرداختیم. باز هم تاکید می‌کنیم که فرصت ویژه عید نوروز جهت بهبود ارتباط با مشتریان و افزایش فروش را غنیمت شمرده و برنامه ای برای آن تدارک ببینید ( حتی اگر این برنامه، در حد ارسال یک پیام تبریک عید نوروز باشد. ). با مطالعه سایر مقاله های مربوط به عید نوروز در وبلاگ شرکت صنایع دستی اریسا، می‌توانید با محصولات ویژه ما جهت هدایای تبلیغاتی نوروزی و راهکارهای خلاقانه دیگر برای پویش های نوروزی آشنا شوید.

 

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.